Precis. Jag tycker systemen är rättfärdigade om dom undviker en enda olycka vid ett enda tillfälle.Legato skrev:Det är ett urgammalt problem som sedan länge ska ha lösts med helt stillastående objekt.nek0 skrev:Jo om den dåliga systemet reagerar. Jag kan inte se att någon av bilarna försökte bromsaFredrik j skrev:Autobroms behöver inte helt undvika en olycka för att vara värdefull. F
För varje km/h hastighet som bromsas bort innan kollisionen blir krockvåldet mindre.
Samma för fotgängarolyckor. Hastigheten vid kollisionsögonblicket är helt avgörande.
Med andra ord, ett bra system är bäst men ett dåligt system är bättre än inget system.
Men återigen, varken Tesla eller någon annan har påstått att AP ska ersätta en förare. Det ska komplettera föraren. I alla dessa fall där bilar kört in i stillastående objekt så har AP varken förbättrat eller försämrat läget.
Det relevanta är återigen att den i väldigt många situationer ser till att olyckor undviks eller lindras. Det är det relevanta.
Tack Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Tack Tesla
Re: Tack Tesla
Ja det tycker jag med . Problemet är att folk tror att de kan låta bilen köra sig själv och att bilen klarar allt.Fredrik j skrev:Precis. Jag tycker systemen är rättfärdigade om dom undviker en enda olycka vid ett enda tillfälle.Legato skrev:Det är ett urgammalt problem som sedan länge ska ha lösts med helt stillastående objekt.nek0 skrev:Jo om den dåliga systemet reagerar. Jag kan inte se att någon av bilarna försökte bromsaFredrik j skrev:Autobroms behöver inte helt undvika en olycka för att vara värdefull. F
För varje km/h hastighet som bromsas bort innan kollisionen blir krockvåldet mindre.
Samma för fotgängarolyckor. Hastigheten vid kollisionsögonblicket är helt avgörande.
Med andra ord, ett bra system är bäst men ett dåligt system är bättre än inget system.
Men återigen, varken Tesla eller någon annan har påstått att AP ska ersätta en förare. Det ska komplettera föraren. I alla dessa fall där bilar kört in i stillastående objekt så har AP varken förbättrat eller försämrat läget.
Det relevanta är återigen att den i väldigt många situationer ser till att olyckor undviks eller lindras. Det är det relevanta.
Re: Tack Tesla
Att det finns idioter som missbrukar system har för mig noll relevans. Tesla som företag, liksom bilen i sig kommunicerar solklart att systemet inte ersätter föraren.nek0 skrev:Det vet du, jag och en del andra men inte alla. Hur många är det här på forumet som klagar på EU för att de sabbar för Teslas FSD?. Det finns folk som tror att AP kan allt och det är farligt.Legato skrev:Vilket den gör. Det finns det hur mycket statatistik som helst på. Det är inte samma sak som att den ökar säkerheten i alla situationer.nek0 skrev:Du kan tycka att det är dumheter, men en del som förlorat sina liv i Tesla trodde att AP-n ökade säkerheten.
Att EU påverkar Teslas FSD negativt är inte någon teori, det är fakta. Återigen hade det underlättat om du åtminstone hade kört en Tesla så du hade någon aning om vad du pratar om...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Tack Tesla
Japp, exakt så!Fredrik j skrev:Precis. Jag tycker systemen är rättfärdigade om dom undviker en enda olycka vid ett enda tillfälle.Legato skrev:Det är ett urgammalt problem som sedan länge ska ha lösts med helt stillastående objekt.nek0 skrev:Jo om den dåliga systemet reagerar. Jag kan inte se att någon av bilarna försökte bromsaFredrik j skrev:Autobroms behöver inte helt undvika en olycka för att vara värdefull. F
För varje km/h hastighet som bromsas bort innan kollisionen blir krockvåldet mindre.
Samma för fotgängarolyckor. Hastigheten vid kollisionsögonblicket är helt avgörande.
Med andra ord, ett bra system är bäst men ett dåligt system är bättre än inget system.
Men återigen, varken Tesla eller någon annan har påstått att AP ska ersätta en förare. Det ska komplettera föraren. I alla dessa fall där bilar kört in i stillastående objekt så har AP varken förbättrat eller försämrat läget.
Det relevanta är återigen att den i väldigt många situationer ser till att olyckor undviks eller lindras. Det är det relevanta.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Tack Tesla
På vilket sätt EU påverkar Teslas FSD negativt?Legato skrev:Att det finns idioter som missbrukar system har för mig noll relevans. Tesla som företag, liksom bilen i sig kommunicerar solklart att systemet inte ersätter föraren.nek0 skrev:Det vet du, jag och en del andra men inte alla. Hur många är det här på forumet som klagar på EU för att de sabbar för Teslas FSD?. Det finns folk som tror att AP kan allt och det är farligt.Legato skrev:Vilket den gör. Det finns det hur mycket statatistik som helst på. Det är inte samma sak som att den ökar säkerheten i alla situationer.nek0 skrev:Du kan tycka att det är dumheter, men en del som förlorat sina liv i Tesla trodde att AP-n ökade säkerheten.
Att EU påverkar Teslas FSD negativt är inte någon teori, det är fakta. Återigen hade det underlättat om du åtminstone hade kört en Tesla så du hade någon aning om vad du pratar om...
Vad är det jag inte har någon aning om?
Re: Tack Tesla
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Tack Tesla
Hade du haft en Tesla med AP så hade du sett effekterna av EUs reglering av den självkörande förmågan... De är många, men den allra mest uppenbara är att de tvingats limitera APn i skarpa kurvor som den egentligen inte har några som helst problem med att klara.nek0 skrev:På vilket sätt EU påverkar Teslas FSD negativt?Legato skrev:Att det finns idioter som missbrukar system har för mig noll relevans. Tesla som företag, liksom bilen i sig kommunicerar solklart att systemet inte ersätter föraren.nek0 skrev:Det vet du, jag och en del andra men inte alla. Hur många är det här på forumet som klagar på EU för att de sabbar för Teslas FSD?. Det finns folk som tror att AP kan allt och det är farligt.Legato skrev:Vilket den gör. Det finns det hur mycket statatistik som helst på. Det är inte samma sak som att den ökar säkerheten i alla situationer.nek0 skrev:Du kan tycka att det är dumheter, men en del som förlorat sina liv i Tesla trodde att AP-n ökade säkerheten.
Att EU påverkar Teslas FSD negativt är inte någon teori, det är fakta. Återigen hade det underlättat om du åtminstone hade kört en Tesla så du hade någon aning om vad du pratar om...
Vad är det jag inte har någon aning om?
Dock helt logiskt att EU gör sitt bästa för att försvara trött europeisk bilindustri som uppenbarligen hamnat långt på efterkälken.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Tack Tesla
På vilken nivå är FSD idag 4? 5?
Tror du att regleringen gäller bara Tesla?
Måste man inte bevisa att FSD fungerar som Elon påstår att den gör?
Tar Tesla ansvaret om bilen krockar eller är det föraren som är ansvarig?
Tror du att regleringen gäller bara Tesla?
Måste man inte bevisa att FSD fungerar som Elon påstår att den gör?
Tar Tesla ansvaret om bilen krockar eller är det föraren som är ansvarig?
Re: Tack Tesla
Det är bara Tesla som har detta idag.nek0 skrev:På vilken nivå är FSD idag 4? 5?
Tror du att regleringen gäller bara Tesla?
Måste man inte bevisa att FSD fungerar som Elon påstår att den gör?
Tar Tesla ansvaret om bilen krockar eller är det föraren som är ansvarig?
Föraren är ALLTID ansvarig, så även i USA där funktionerna är lagliga.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Tack Tesla
Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tack Tesla
Jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt måste man nå viss nivå för att få använda FSD. Jag tror inte att man släpper någon bil ut i trafiken innan man kan bevisa att funktionerna är ok.Svenssons skrev:Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Re: Tack Tesla
Nej, FSD är Teslas namn på paketet och det är fortfarande föraren som är ansvarig. Det skulle vara Catch 21 ifall man inte kan släppa ut en bil i trafik innan den bevisat att den kan köra i trafik.nek0 skrev:Jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt måste man nå viss nivå för att få använda FSD. Jag tror inte att man släpper någon bil ut i trafiken innan man kan bevisa att funktionerna är ok.Svenssons skrev:Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Funktion efter funktion måste slås på allt eftersom och testas i trafik, finns inget labb som de kan testas i och så länge systemen ger säkrare bil så är det ju direkt oansvarigt att förbjuda systemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tack Tesla
Visst allt måste testas i trafik men inte av mig och dig. Jag kan ha fel men det är vad jag tycker. Man kan inte tillåta vem som helst testa nya oprövade saker på allmän väg bland andra trafikanter.Tänk hur skulle det se ut om Läkemedel industri släppte mediciner utan att testa de själva.Svenssons skrev:Nej, FSD är Teslas namn på paketet och det är fortfarande föraren som är ansvarig. Det skulle vara Catch 21 ifall man inte släpper ut en bil i trafik som bevisat att den kan köra i trafik.nek0 skrev:Jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt måste man nå viss nivå för att få använda FSD. Jag tror inte att man släpper någon bil ut i trafiken innan man kan bevisa att funktionerna är ok.Svenssons skrev:Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Funktion efter funktion måste slås på allt eftersom och testas i trafik, finns inget labb som de kan testas i och så länge systemen ger säkrare bil så är det ju direkt oansvarigt att förbjuda systemet.
Re: Tack Tesla
Trafiken eller verkligheten är så mycket mer komplicerad och varierad att det är omöjligt att simulera den i ett labb. De måste alltså ut och köra, det måste alla göra som vill uppnå autonomi. Det Tesla gör är att de skaffar sig mångdubbel mer mil än vad de som bara har testförare gör.
Risken med detta är när dessa förmågor blir så bra att vi förare litar mer och mer på dem och antingen tappar koncentrationen eller helt enkelt tar större risker. Jag tex vet att bilen kan köra nästan hela vägen mellan mitt hem och jobbet om vi bort ser från början och slutet där det är lite mindre vägar och parkeringar. Men på vägen emellan detta är jag hyggligt säker på att bilen kan köra själv och jag måste endast övervaka. Detta gör så klart att jag känner mig lite friare att plocka fram tuggummit, byta till solglasögon eller välja podd/låt på mediaspelaren. Hade jag gjort det ändå? Ja, men lite snabbare och lite mer i i ögonvrån. Är det säkrare eller farligare? Svårt att säga. Skulle något hända precis då skulle jag ha svårt att reagera, men utan AP hade jag helt klart kraschat... å andra sidan skulle jag kanske inte gjort allt jag nu gör och aldrig hamnat i situationen.
Risken med detta är när dessa förmågor blir så bra att vi förare litar mer och mer på dem och antingen tappar koncentrationen eller helt enkelt tar större risker. Jag tex vet att bilen kan köra nästan hela vägen mellan mitt hem och jobbet om vi bort ser från början och slutet där det är lite mindre vägar och parkeringar. Men på vägen emellan detta är jag hyggligt säker på att bilen kan köra själv och jag måste endast övervaka. Detta gör så klart att jag känner mig lite friare att plocka fram tuggummit, byta till solglasögon eller välja podd/låt på mediaspelaren. Hade jag gjort det ändå? Ja, men lite snabbare och lite mer i i ögonvrån. Är det säkrare eller farligare? Svårt att säga. Skulle något hända precis då skulle jag ha svårt att reagera, men utan AP hade jag helt klart kraschat... å andra sidan skulle jag kanske inte gjort allt jag nu gör och aldrig hamnat i situationen.
Re: Tack Tesla
+1LarsL skrev:Trafiken eller verkligheten är så mycket mer komplicerad och varierad att det är omöjligt att simulera den i ett labb. De måste alltså ut och köra, det måste alla göra som vill uppnå autonomi. Det Tesla gör är att de skaffar sig mångdubbel mer mil än vad de som bara har testförare gör.
Risken med detta är när dessa förmågor blir så bra att vi förare litar mer och mer på dem och antingen tappar koncentrationen eller helt enkelt tar större risker. Jag tex vet att bilen kan köra nästan hela vägen mellan mitt hem och jobbet om vi bort ser från början och slutet där det är lite mindre vägar och parkeringar. Men på vägen emellan detta är jag hyggligt säker på att bilen kan köra själv och jag måste endast övervaka. Detta gör så klart att jag känner mig lite friare att plocka fram tuggummit, byta till solglasögon eller välja podd/låt på mediaspelaren. Hade jag gjort det ändå? Ja, men lite snabbare och lite mer i i ögonvrån. Är det säkrare eller farligare? Svårt att säga. Skulle något hända precis då skulle jag ha svårt att reagera, men utan AP hade jag helt klart kraschat... å andra sidan skulle jag kanske inte gjort allt jag nu gör och aldrig hamnat i situationen.
Det är precis så jag tänker. Därför tycker jag att man inte ska tillåta allmänheten ska testa nya funktioner.
Re: Tack Tesla
Funktionerna testas ju hundratusentals mil av bilarna och av Tesla i bakgrunden. Sedan har Tesla sina egna bilar med testmjukvara där funktioner slås på för testförarna. Därefter har Tesla hundratals om inte tusentals med betatestare som får mjukvaran långt innan allmänheten. Dock så får vissa funktioner inte testas av betatestare i EU då de är förbjudna här men öppna för allmänheten i USA tex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tack Tesla
Vem tror du läkemedelsindustrin testar på?nek0 skrev:Visst allt måste testas i trafik men inte av mig och dig. Jag kan ha fel men det är vad jag tycker. Man kan inte tillåta vem som helst testa nya oprövade saker på allmän väg bland andra trafikanter.Tänk hur skulle det se ut om Läkemedel industri släppte mediciner utan att testa de själva.Svenssons skrev:Nej, FSD är Teslas namn på paketet och det är fortfarande föraren som är ansvarig. Det skulle vara Catch 21 ifall man inte släpper ut en bil i trafik som bevisat att den kan köra i trafik.nek0 skrev:Jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt måste man nå viss nivå för att få använda FSD. Jag tror inte att man släpper någon bil ut i trafiken innan man kan bevisa att funktionerna är ok.Svenssons skrev:Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Funktion efter funktion måste slås på allt eftersom och testas i trafik, finns inget labb som de kan testas i och så länge systemen ger säkrare bil så är det ju direkt oansvarigt att förbjuda systemet.
Märker att du inte hade någon kommentar på länken jag gav dig - förstår du problemet med eu regelverk nu?
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Tack Tesla
Får vi test medicin på apoteket?thebishop skrev:Vem tror du läkemedelsindustrin testar på?nek0 skrev:Visst allt måste testas i trafik men inte av mig och dig. Jag kan ha fel men det är vad jag tycker. Man kan inte tillåta vem som helst testa nya oprövade saker på allmän väg bland andra trafikanter.Tänk hur skulle det se ut om Läkemedel industri släppte mediciner utan att testa de själva.Svenssons skrev:Nej, FSD är Teslas namn på paketet och det är fortfarande föraren som är ansvarig. Det skulle vara Catch 21 ifall man inte släpper ut en bil i trafik som bevisat att den kan köra i trafik.nek0 skrev:Jag förstår vad du menar och håller med dig. Samtidigt måste man nå viss nivå för att få använda FSD. Jag tror inte att man släpper någon bil ut i trafiken innan man kan bevisa att funktionerna är ok.Svenssons skrev:Vi kommer inte hoppa från att ha bilar som klarar av att hålla filen och hastigheten till att ha bilar som är fullt autonoma och inte kräver en förare. Funktion efter funktion måste läggas till och det kommer krävas testkörning av systemet under kontrollerade former. Att förbjuda körning av dessa funktioner kommer inte leda till säkrare bilar.
Den som kört en Tesla med AP borde uppmärksammat alla varningar och meddelanden men det finns alltid idioter.
Funktion efter funktion måste slås på allt eftersom och testas i trafik, finns inget labb som de kan testas i och så länge systemen ger säkrare bil så är det ju direkt oansvarigt att förbjuda systemet.
Märker att du inte hade någon kommentar på länken jag gav dig - förstår du problemet med eu regelverk nu?
Vad vill du att jag ska skriva som kommentar ? Gäller EU regelverket bara Tesla? Det var ingen oberoende hemsida och då är det meningslöst att kommentera den
Re: Tack Tesla
Håller med dig . Problemet är inte bilarna utan SBSLarsL skrev:Jag tror att summan blir positiv och att vi är säkrare med AP än utan.
Re: Tack Tesla
Som sagt var så är ju inte så att funktionerna är otestade innan de kommer ut till allmänheten. Nu är det dock så att EU inte tillåter vissa funktioner oavsett hur mycket dessa testas eller kan visa att de är säkrare än att inte ha dem. Det är som att EU skulle förbjuda t.ex. C2H5OH som ett medel i medicinsk användning för att det skulle kunna vara farligt. Inga tester, varken för försökspersoner eller allmänheten får använda läkemedel där C2H5OH är en del under tillverkningen av läkemedlet.
Anledningen till varför EU begränsar en del funktioner är oklar. Som jag ser det så har man medvetet valt begränsning som gör att vissa funktioner blir handlingsförlamade eller inte alls går att använda och detta oavsett hur säkert ett system skulle kunna klara av dem, regelverket bygger alltså inte på säkerhet.
Anledningen till varför EU begränsar en del funktioner är oklar. Som jag ser det så har man medvetet valt begränsning som gör att vissa funktioner blir handlingsförlamade eller inte alls går att använda och detta oavsett hur säkert ett system skulle kunna klara av dem, regelverket bygger alltså inte på säkerhet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tack Tesla
Apoteket är feltänkt. Steg 3 tester på människor för läkemedel motsvarar när tesla kör externa betatester på ny funktionalitet. Steg 1/2 är motsvarande interna tester. När det sedan skeppar ut, så händer det att man hittar problemet trots detta - det gäller även läkemedel som får dras tillbaka om de nyfunna biverkningarna är oacceptabla. Finns massor av exempel på det, vilket du förmodligen känner till, annars får du googla på det.nek0 skrev:Får vi test medicin på apoteket?thebishop skrev:
Vem tror du läkemedelsindustrin testar på?
Märker att du inte hade någon kommentar på länken jag gav dig - förstår du problemet med eu regelverk nu?
Vad vill du att jag ska skriva som kommentar ? Gäller EU regelverket bara Tesla? Det var ingen oberoende hemsida och då är det meningslöst att kommentera den
Vad gäller att sidan inte är oberoende så var det nog det fånigaste argumentet på ett tag - du ville ju veta hur EUs regeländring påverkar TESLA - då är det väl lämpligt att läsa en tolkning av reglerna i det kontextet.
De länkar till Eus regler, du kan alltid gå och läsa direkt där - men då skulle du behöva praktisk erfarenhet av tesla autopilot/fsd innan det infördes för att förstå varför det är ett problem - men du kanske har den erfarenheten? Om inte var viden i slutet på länken förmodligen en bra sammanfattning så du får kontext.
Nej, i TEORIN påverkar det ”alla”, men det är ungefär som att säga att ett rökförbud påverkar icke-rökare. Om andra leverantörer inte har funktionalitet som påverkas så berör det inte dem ÄNNU. Det är många med mig som tror att de nya reglerna kommer justeras dramatiskt när europeiska billtillverkare börjar beröras genom att de kommit i kapp vad gäller assistanssystem.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Re: Tack Tesla
All medicin som har en effekt kan ha en negativ effekt. Värdet av medicinen och om den ska användas eller inte måste bedömas utifrån nyttan och skadan. När en ny medicin släpps till marknaden övervakas den så att inte nya biverkningar dyker upp för att kunna fortsätta bedömningen. Varje läkare ska för varje medicinering också överväga nytta emot skadan. Många paralleller med AP och medicin. Värt att notera här är att typ 10000 personer per år dör av felbehandling mot några hundra i trafiken, bara för balansen.
Re: Tack Tesla
Diskussion blir verkligen helt meningslös när du helt saknar erfarenhet av Tesla och dessutom vägrar ta till dig av skriven information. Så otroligt tröttsam kombination att du hela tiden gör påståenden samtidigt som du vägrar ta till dig kunskap om det du älskar att diskutera.nek0 skrev:Får vi test medicin på apoteket?thebishop skrev:Vem tror du läkemedelsindustrin testar på?nek0 skrev:Visst allt måste testas i trafik men inte av mig och dig. Jag kan ha fel men det är vad jag tycker. Man kan inte tillåta vem som helst testa nya oprövade saker på allmän väg bland andra trafikanter.Tänk hur skulle det se ut om Läkemedel industri släppte mediciner utan att testa de själva.Svenssons skrev:
Nej, FSD är Teslas namn på paketet och det är fortfarande föraren som är ansvarig. Det skulle vara Catch 21 ifall man inte släpper ut en bil i trafik som bevisat att den kan köra i trafik.
Funktion efter funktion måste slås på allt eftersom och testas i trafik, finns inget labb som de kan testas i och så länge systemen ger säkrare bil så är det ju direkt oansvarigt att förbjuda systemet.
Märker att du inte hade någon kommentar på länken jag gav dig - förstår du problemet med eu regelverk nu?
Vad vill du att jag ska skriva som kommentar ? Gäller EU regelverket bara Tesla? Det var ingen oberoende hemsida och då är det meningslöst att kommentera den
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Tack Tesla
Det är klart att jag tar emot kunskap annars hade jag inte kunnat jobba på mitt jobb. Jag har svårt att ta emot kunskap från folk som försvarar sina åsikter oavsett vad alla andra tycker. Du har aldrig haft fel på dina bilar. Din regnsensor fungerar alltid och alla andras krånglar. Din AP är perfekt bromsar aldrig utan anledning.....
Nej,har svårt lita på dig när du pratar Tesla . Samtidigt har du många åsikter och påståenden om annat som jag gillar skarpt.
Nej,har svårt lita på dig när du pratar Tesla . Samtidigt har du många åsikter och påståenden om annat som jag gillar skarpt.