När levereras bilen?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Seimawn

Re: När levereras bilen?

Inlägg av Seimawn »

Imorgon är sju veckor sedan jag beställde min MS, inga tillval. Har fortfarande inget VIN heller. Pratade med Tesla förra veckan, och de hade ingen direkt info att ge mer än att det tar tid. Kollar några gånger dagligen efter VIN på min sida, och väntar spänt på bilen!
Dock är jag lite skraj att leverans ska ske i vinter om väglaget är skit. Har en bit att köra för att sätta på vinterdäcken!
Användarvisningsbild
_jimmyT_
Teslaägare

Inlägg av _jimmyT_ »

Seimawn skrev:
Imorgon är sju veckor sedan jag beställde min MS, inga tillval. Har fortfarande inget VIN heller. Pratade med Tesla förra veckan, och de hade ingen direkt info att ge mer än att det tar tid. Kollar några gånger dagligen efter VIN på min sida, och väntar spänt på bilen!
Dock är jag lite skraj att leverans ska ske i vinter om väglaget är skit. Har en bit att köra för att sätta på vinterdäcken!
Ok då ligger du lite före mig, kanske tillverkas de tillsammans, beställde också en utan extra tillval. Jag kollar också några gånger per dag på min sida efter VIN, hoppas inte de för statistik över hur ofta man är inne, då måste de tro att man är galen...

Jag har lite tur, hittade en bra däckverkstad ca 1km från utlämningsställen, så det ligger redan en uppsättning vinterhjul och väntar, hoppas dock leveransen blir i tid så att dessa blir använda :)
Model S LR 2019
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Sju veckor och 2 dagar sen jag beställde. Inget VIN.
Det blir nog inte många leveranser i oktober, men de borde ju enligt kvartalshysterin börja bygga exportbilar 1 oktober.
Tänk om de håller på och ställer om nåt så vi blir först på nån ny funktion eller design, kanske inte så troligt men man vet aldrig.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Skriv svar