Fast jag vet inte om kraven höjs direkt, fortfarande många som inte har eller har haft elbil så vad vet dom vad dom skall ha för krav ? Det dom vill ha är bilar dom känner igen med funktioner som känns igen där ex dragkrok är en stor vinst i Sverige för tillverkarna.Laban skrev:NjaStevvee skrev:Nja det Laban skrev var att xc40 Bev kommer 2 år försent för M3 finns nu. Isåfall bör Y också vara försent för att leverera om man skall tänka som ni tesla inbitna gör.
Det jag menade är att man om man är senare ute på marknaden så höjs kraven. Volvo har inte samma lyx som Tesla hade med Model 3 där det tog väldigt länge från lansering till att bilarna började produceras i större volymer. Detsamma gäller förstås även Tesla med Model Y. Sen är det långt ifrån Volvos undergång med tanke på vad konkurrenterna gör, eller inte gör i detta fall. Att ersätta 70+ miljoner producerade bilar/år kommer inte att göras över en dag så nog finns det fortfarande tid. Men som sagt, vore kul om om Volvo låg mer i framkant än vad de gör.
Tycker XC40 är fel satsning men tror inte den blir särskild svårsåld ändå. Folk köar i ett år på hybrider och betalar pengar. Så sent tycker jag inte det är heller.