Spridda frågor angående M3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

_Kristian_
elbilist

Spridda frågor angående M3

Inlägg av _Kristian_ »

Har lite frågor angående M3 som jag är tämligen säker på att alla kunskap här kan besvara. Jag försöker sammanfatta det kort:

1. Vad är den befintliga räntesatsen på Model 3 genom Tesla/DNB? Gissar att 0,25 enbart gäller MS och MX...

2. Vilken skillnad i funktion är det mellan standard autopilot och FSD med den lagstiftning som gäller i Sverige för närvarande? Är det värt sina 66,000kr?

3. Stor skillnad i komfort gällande stötighet och däckbuller mellan stamdardhjulem och 19" tillval?

4. Dragkrok. Jag känner inte att jag har något som helst behov av det. Behöver jag så är det max någon gång per år, och då kan jag låna bil av mina föräldrar. Är det dumt att skippa det ändå med tanke på andrahandsvärde och att det inte går att eftermontera?
vibrationsfri

Re: Spridda frågor angående M3

Inlägg av vibrationsfri »

_Kristian_ skrev:
Har lite frågor angående M3 som jag är tämligen säker på att alla kunskap här kan besvara. Jag försöker sammanfatta det kort:

1. Vad är den befintliga räntesatsen på Model 3 genom Tesla/DNB? Gissar att 0,25 enbart gäller MS och MX...

2. Vilken skillnad i funktion är det mellan standard autopilot och FSD med den lagstiftning som gäller i Sverige för närvarande? Är det värt sina 66,000kr?

3. Stor skillnad i komfort gällande stötighet och däckbuller mellan stamdardhjulem och 19" tillval?

4. Dragkrok. Jag känner inte att jag har något som helst behov av det. Behöver jag så är det max någon gång per år, och då kan jag låna bil av mina föräldrar. Är det dumt att skippa det ändå med tanke på andrahandsvärde och att det inte går att eftermontera?
1. 1.95

2. Standard autopilot är för samma körfält på landsväg och motorväg. FSD är inte det i nuläget men är under utveckling. Beror på om det kommer funka bra allt Tesla utvecklar och om regler tillåter allt.

3. Nu har jag 18 Aero hjulen och har inte provat 19. Men av det man läst så verkar det inte vara jättestor skillnad på den biten.

4. dragkroken kostar lite också. Behöver du inte det så skippa det. Tror inte att det påverkar nämnvärt. Däremot är Model 3 en jättetrevlig bil att dra släp med.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Spridda frågor angående M3

Inlägg av LarsL »

2. Du får automat parkering med FSD och att bilen byter fil själv. Dessutom kan du köra bilen fram och tillbaka med telefonen i basic summon. Om det är värt 66kkr eller inte avgör du själv, jag är tveksam... även om det lockar lite.
Skriv svar