Zoe - laddningsalternativen.

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PoloPrinsen

Zoe - laddningsalternativen.

Inlägg av PoloPrinsen »

Vilka årsmodeller av Zoen kan laddas med AC si och DC så? Har även för mig att det skall skilja på laddmöjligheterna påa olika montorer.

Nya Zoen skall tydligen kunna snabbladds (DC) på laddstolpar om man köper till den funktionen. Och så kan den ju AC ladda , men vilken effekt och antal faser pratar vi om?

Jag, (eller kanske mest en kompis som jag vill informera med rätt fakta) vill veta mer om både den nya modelen och de tidigare modellvarianternas laddningsmöjligheter.

Vissa/endel Zoe piper eller viner när man laddar dom om jag minns en annan tråd rätt, stämmer det också?
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
filippb

Re: Zoe - laddningsalternativen.

Inlägg av filippb »

Har en Zoe 2018 med 41kWh batteri och den kan maximalt ladda med 22kW 3 fas AC. Nya Zoe med 52kWh batteri som kom nu i höst har samma AC-laddare men kan också snabbladda med 50kW DC (om man köper till det tillvalet).

Ja Zoe låter/piper lite när den laddar.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Bilarna finns som Q eller R där Q har 43kW AC och R 22kW. De äldre Q210 bytte namn till Q90 iom 41kWh batteriet. R240 blev R90.

Om inte minnet sviker så fanns aldrig 41kWh som Q90 version i Sverige. Så om du har en 22kWh Zoe så kanske den har 43kW AC, annars 22kW AC som gäller.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Henrik Torphammar skrev:
Bilarna finns som Q eller R där Q har 43kW AC och R 22kW. De äldre Q210 bytte namn till Q90 iom 41kWh batteriet. R240 blev R90.

Om inte minnet sviker så fanns aldrig 41kWh som Q90 version i Sverige. Så om du har en 22kWh Zoe så kanske den har 43kW AC, annars 22kW AC som gäller.
Det stämmer bra.
Skriv svar