Hissa up/ner rutor via appen?
Moderator: Redaktion
Hissa up/ner rutor via appen?
Stämmer det att funktionen att kunna hissa upp och ner fönsterrutor via appen inte fungerar på Model S?
Har en S tillverkad juni 2019 och har, mig veterligen, senaste versioner både på bil (2019.32.12.2) och app (3.10.1)
Under reglage har jag endast knappen "Lås upp"
Någon som vet?
Har en S tillverkad juni 2019 och har, mig veterligen, senaste versioner både på bil (2019.32.12.2) och app (3.10.1)
Någon som vet?
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Re: Hissa up/ner rutor via appen?
Den funktionen har jag aldrig sett i appen. Öppna taklucka, låsa upp, öppna trunk och frunk, men inte rutorna.BigDaddyT skrev:Stämmer det att funktionen att kunna hissa upp och ner fönsterrutor via appen inte fungerar på Model S?
Någon som vet?
Model Y LR.
Model S70D
Inte jag heller men 3orna har den i alla fall.
Det roliga är att Model S hade funktionen i början av sin livstid, men då direkt via FOB (som typ alla andra bilar också har), men funktionen försvann via en av de första uppdateringarna till Model S
En av de funktioner jag saknade när jag bytte från Volvo till Tesla för länge sen.)

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det verkar ju bara vara ett alternativ till att öppna takluckan på glänt på Model S, dvs för ventilation.
På min X gick det bara att sänka rutorna ett par cm, inte att hissa upp dem igen från appen. Man fick en varning om det och var tvungen att bekräfta.
På min X gick det bara att sänka rutorna ett par cm, inte att hissa upp dem igen från appen. Man fick en varning om det och var tvungen att bekräfta.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X och 3 stödjer detta men ej Model S.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Det var det jag var rädd för, nåja skall nog kunna överleva ändåerkap skrev:Model X och 3 stödjer detta men ej Model S.
Samma på min.jpetters skrev:På min X gick det bara att sänka rutorna ett par cm, inte att hissa upp dem igen från appen. Man fick en varning om det och var tvungen att bekräfta.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021