Klunk och sen ingen drift ett tag

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare

Klunk och sen ingen drift ett tag

Inlägg av carl-pedal »

Det hända två gånger idag - ett klunk och sen blev det som neutral läge och bokstäverna blev röda på växelindikatorn. Efter ca 10 sek kom motorn tillbaka igen som om inget hänt. Inga varningsmeddelanden alls. Jag har inga som helst missljud från drivlinan heller, varken före eller efter. I bägge fallen hände det när jag släppte upp gasen. Bilen är en S90 - 15 som gått 11k mil.

Har bokat in bilen via appen, får se vad dom säger.

Någon som vet om det är tecken på DU haveri? Eller vad jag kan förvänta mig för roliga överraskningar..
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare

Re: Klunk och sen ingen drift ett tag

Inlägg av Richardk »

Kort innan min DU (bak) gick sönder så hade jag ett ökat glapp i min drivlina. När man gasade lätt och motorbromsade lätt så glappade det lite. Hade det varit en fosilbil så hade nog ingen märkt det. Så var bilen i några dagar och sen small det till lite i bakvagnen och det kändes som att en av de bakre länkarmarna till hjulupphängningen var av, men det gick fortfarande att köra väldigt försiktigt. Detta hände runt 8000 mil på en P85+.
Användarvisningsbild
carl-pedal
Teslaägare

Re: Klunk och sen ingen drift ett tag

Inlägg av carl-pedal »

Hmm, det känns bekant.. Har också ett lite större glapp. Får förbereda mig på haveri. Hoppas det håller till min servicetid bara.
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Skriv svar