Otrevlig service

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Otrevlig service

Inlägg av Pontus »

Nu skriver jag i uppretat läge.
Jag lämnade in min bil för lackfix, två små märken, och skulle hämtat bilen i onsdags. När jag kommer dit visar det sig att lackverkstan inte haft tid att fixa det och jag troligtvis får vänta en vecka till. Eftersom jag bor nära så är det ingen större fara men så kommer jag på att lånebilen går på sommardäck och fråga om jag fick byta, den håriga killen, kommer inte ihåg namnet, går runt och tittar på ett par bilar men alla har sommardäck. Sedan hade jag vägen förbi på lunchen idag och samma kille tittar på två bilar men fortfarande sommardäck.
Sedan åker jag in på vägen hem då han sa att det skulle komma in bilar under eftermiddagen, men då får jag prata med en ny kvinna där.
Hon: Utan att ens flytta blicken "vi har inga lånebilar"
Jag: "Men du kan väl se efter?"
Hon: "nej vi har inga"
Jag: "men"
Hon: "vad är det för fel på din lånebil?"
Jag: "Den har sommardäck"
Hon: "Jaha men vi har inte haft några bilar på två veckor"
Då kunde jag inte hålla mig utan gick där ifrån.

Hon f"#€n kan bara sitta där och ljuga kunden rakt upp i ansiktet :evil:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Referralkod: ts.la/henrik34698

Re: Otrevlig service

Inlägg av Henkens »

Vart var det?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Henkens skrev:
Vart var det?
Sorry, det var i Upplands väsby.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Pontus skrev:
Henkens skrev:
Vart var det?
Nu blev jag lite fundersam... Menar du att detta var på SC i UV??? Jag trodde givetvis att det var på någon lackverkstad. :o
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
hooked

Inlägg av hooked »

Sådana här anekdoter har alltid två sidor. Jag tycker nästan det är mer uppseendeväckande att vuxna människor skriver sådant här trams på internet. Verkar vara nya trenden. Det hjälper inte ett skvatt och den här typen av problem löser man mellan berörda parter.

På internet kommer alla att hålla med den personen som berättar den vinklade anekdoten.

Alldeles för mycket gnäll och gråta ut från vuxna människor på det här forumet och facebook. Pinsamt, lite tragiskt och kommer inte ge någon som helst effekt.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

lator skrev:
Pontus skrev:
Henkens skrev:
Vart var det?
Nu blev jag lite fundersam... Menar du att detta var på SC i UV??? Jag trodde givetvis att det var på någon lackverkstad. :o
Jag var fundersam för nån vecka sedan då jag skulle lämna in min "nya" X för reparation av klassiska skrapet under FWD som de lovade att fixa när jag köpte bilen.

Det visade sig att UV numera har en kille som gör mindre lackreparationer så det stämde bra :)

Allt gick utmärkt:
* Bokade tid i appen. Fick bekräftelse på SMS.
* Lämnade in bilen och fick supertrevligt bemötande.
* Fick lånebil (dock den sista de hade och i risigt skick, men skönt att få en Tesla iaf...).
* I appen stod det beräknat färdigdatum och det stämde.
* Trevligt bemötande vid hämtning och reparation gjord som utlovat.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

hooked skrev:
Sådana här anekdoter har alltid två sidor. Jag tycker nästan det är mer uppseendeväckande att vuxna människor skriver sådant här trams på internet. Verkar vara nya trenden. Det hjälper inte ett skvatt och den här typen av problem löser man mellan berörda parter.

På internet kommer alla att hålla med den personen som berättar den vinklade anekdoten.

Alldeles för mycket gnäll och gråta ut från vuxna människor på det här forumet och facebook. Pinsamt, lite tragiskt och kommer inte ge någon som helst effekt.
Det hjälper inte situationen men det hjälper mig att bli av med vreden som jag också antydde i första inlägget.
Jag har 9 av 10 gånger fått väldigt bra service i UV så det här var undantaget.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Va?! Har du bara varit på SC 10 gånger? :shock:
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Remuz skrev:
Bild
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Remuz skrev:
Den här månaden ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Remuz skrev:
Undrar om jag är den mest oerfarna SC besökaren sett till hur mycket Tesla man haft ;)

4 Teslor och totalt 3 besök på SC. Ingen av gångerna något nödvändigt heller. Alla tre gångerna (plus en ranger) har varit superbra dock :D
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Legato skrev:
Remuz skrev:
Undrar om jag är den mest oerfarna SC besökaren sett till hur mycket Tesla man haft ;)

4 Teslor och totalt 3 besök på SC. Ingen av gångerna något nödvändigt heller. Alla tre gångerna (plus en ranger) har varit superbra dock :D
Jag har 13 besök (fast jag har bara lämnat bilen själv 3 gånger) på 3 X och 3år (i Januari). Plus två rangers. Alla besök har varit super dock... Bäst var dock utan tvekan Werksta i Danderyd, förklassig service och fick tillbaka en bil som kändes helt ny.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Pontus skrev:
Så är det tyvärr, servicen har försämrats avsevärt på sistone och jag ser ingen anledning varför man bara skulle buga och tacka och acceptera sådant. Även om man skulle köpa en product med betydligt lägre prislapp än en Tesla kan man förvänta sig en fungerande service. Även jag har upplevt mycket bra och tillmötesgående bemötande vid ett flertal tillfällen tidigare. Dock kan mycket förstöras av ett enda undantag. Tesla bör skärpa till sig ordentligt.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare

Inlägg av M3apan »

Jojo skrev:
Pontus skrev:
Så är det tyvärr, servicen har försämrats avsevärt på sistone och jag ser ingen anledning varför man bara skulle buga och tacka och acceptera sådant. Även om man skulle köpa en product med betydligt lägre prislapp än en Tesla kan man förvänta sig en fungerande service. Även jag har upplevt mycket bra och tillmötesgående bemötande vid ett flertal tillfällen tidigare. Dock kan mycket förstöras av ett enda undantag. Tesla bör skärpa till sig ordentligt.
jag har bara ägt tesla sedan mars i år (2st treor), dvs tillhör den "nya" sämre-service-generationen. Dock måste jag säga att jag verkligen är nöjd. Allt har skötts bra, båda på SC, med ranger samt med lånebilar. Ena bilen har haft en del issues men allt är omhändertaget, den andra en liten leveransskada samt avsaknad av spoiler. Även det åtgärdat exemplariskt. Den minst lika dyra BMW´n vi körde innan hade betydligt mer problem (allt från dörrar som inte stängdes till defekt adblue system flera gånger om) och servicen på den verkstaden var många gånger under all kritik.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Remuz skrev:
Legato skrev:
Remuz skrev:

Jag har 13 besök (fast jag har bara lämnat bilen själv 3 gånger) på 3 X och 3år (i Januari). Plus två rangers. Alla besök har varit super dock... Bäst var dock utan tvekan Werksta i Danderyd, förklassig service och fick tillbaka en bil som kändes helt ny.
+1 för Danderyd
Sen vill jag lyfta SA som tidigare arbetat och slutat på Mölndals SC
Bland andra ZK och JN
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar