På Paris Motor Show var tillverkaren närvarande första gången förra året - faktiskt var GAC den första kinesiska industrirepresentanten i Paris alls. 2020 vill företaget ta med sig sin redan tillgängliga i Kina E-SUV GE3 till Europa.
Kommer också GAC Aion S, vars pris börjar vid cirka 17.800 euro i kina?
https://www.electrive.net/2019/11/02/ch ... lx-heraus/GAC New Energy Automobile, den elektrifierade utskjutningen från tillverkaren GAC, har lanserat den andra elektriska modellen i sin Aion-serie på den kinesiska marknaden. Efter den elektriska sedan följer Aion S nu med Aion LX en elektrisk SUV.
Den nya modellen är utrustad med CATL-celler och förväntas nå en NEDC-serie på upp till 650 kilometer. I sin toppversion kommer Aion LX att ha ett 93 kWh batteri och ett 300 kW fyrhjulsdrift. Sprinten från 0 till 100 km / h lyckas enligt tillverkaren på 3,9 sekunder.
Det finns flera versioner av Stromer till priser mellan cirka 250 000 och 300 000 yuan (knappt 32 000 till 38 000 euro): LX60 med en batterikapacitet på 70 kWh, en effekt på 135 kW och 503 km NEDC-serie, LX70 med inte nämnt batterikapacitet , 135 kW och 520 km räckvidd, LX80 med 93 kWh, 150 kW och 600 km räckvidd och fyrhjulsdrift LX80D med ovanstående prestandadata.
Den 4,8 m långa, 1,9 m breda och 1,7 m höga elbilen presenterades för första gången i april på Auto Shanghai. Enligt GAC är modellen en Stromer som innehåller den senaste tekniken för smart körning, inklusive autonom körning på nivå 3. "Aion LX är det spännande nästa steget på vårt sätt att bli en ledande elbiltillverkare och resultatet av vår banbrytande anda," sa Gu Huinan, chef för GAC New Energy Automobile, vid presentationen i vår. Aion LX kombinerar lyxig design och den senaste inom autonom körteknik för en förstklassig körupplevelse. Intressant också: Modellen använder solenergi för att förse den inre kabinen med el.
Den Aion S , tiden börjar vid 140.000 yuan (cirka 17.800 euro) i kinesisk handel. Vid lanseringen 2018 marknadsförde GAC aggressivt e-sedan som Tesla-utmanare. Biltillverkaren är allt mer orienterad globalt. På Paris Motor Show var tillverkaren närvarande första gången förra året - faktiskt var GAC den första kinesiska industrirepresentanten i Paris alls. 2020 vill företaget ta med sig sitt redan tillgängliga i Kina E-SUV GE3 till Europa. Det nya självförtroendet är omisskännligt.
https://insideevs.com/news/377391/gac-a ... emium-suv/Attractive design, long-range and great performance should some spark customer interest. Prices start from 250,000 CNY ($35,302) in the case of the base LX60 to 300,000 CNY ($42,362) in the case of the LX80D.
GAC Aion LX specs:
LX60: 70 kWh battery (NCM 523), 503 km (313 miles) of NEDC range, 135 kW of power (FWD)
LX70: battery capacity N/A, 520 km (323 miles) of NEDC range, 135 kW of power (FWD)
LX80: 93 kWh battery (NCM 811), 600 km (373 miles) of NEDC range, 150 kW of power (FWD)
LX80D: 93 kWh battery (NCM 811), 650 km (404 miles) of NEDC range, 300 kW of power (AWD), 0-100 km/h (62 mph) in 3.9 seconds