James May om sin nya Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

James May om sin nya Model S

Inlägg av Legato »

Tycker denna var rätt skön och avslappnad. Tror gubbar som denna är den bästa typen av "omvändare" av riktiga fossilheads. Såna som mig, som är helt besatta av eldriften och helt övertygade om att det är just batterier som är framtiden är alldeles för extrema för gemene man tror jag ;)

https://youtu.be/hzDzv4NVlfE
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: James May om sin nya Model S

Inlägg av Pontus »

Trodde faktiskt att han skulle slå till tidigare, men bättre sent än aldrig :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Pontus skrev:
Trodde faktiskt att han skulle slå till tidigare, men bättre sent än aldrig :)

Han har dock kört elbil i 5 år redan. Hans BMW i3 syns i bakgrunden och nämns också.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Det mest intressanta där är väl att det står 100D på bakluckan. Dvs beggad?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

taliz skrev:
Det mest intressanta där är väl att det står 100D på bakluckan. Dvs beggad?
Han sa att han köpte den för någon månad sedan, så kanske lagerbil?
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
Teslaägare

Inlägg av default »

Vet att det finns (fanns?) keyfob till TM3 men har den funktionen att öppna trunk och frunk på samma sätt som May visar?

Jag har haft Model S några veckor som lånebil och den foben lyckades jag aldrig öppna trunk eller frunk med. Okunskap eller olika versioner?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

default skrev:
Vet att det finns (fanns?) keyfob till TM3 men har den funktionen att öppna trunk och frunk på samma sätt som May visar?

Jag har haft Model S några veckor som lånebil och den foben lyckades jag aldrig öppna trunk eller frunk med. Okunskap eller olika versioner?
Har ej svaret på första frågan, men utgår ifrån att den har samma funktion (dock har ju inte Model 3 elöppning av bakluckan, så det blir ju som att du öppnar den inifrån bilen).

Andra frågan så beror det nog på hur gammal Model S du hade då de äldsta inte har automatisk baklucka. Alla "nyare" bilar så öppnar man frunk genom att dubbeklicka på keyfobens frunk, samt bakluckan genom att dubbelklicka keyfobens baklucka. Osäker hur det är på de gamla bilar som ej har elektrisk baklucka, men antar att de iaf kan låsas upp från fob.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jerka

Inlägg av Jerka »

The frunk, as Tesla owners say, the front trunk or the f'boot if you're in Britain... :D Killen är ett geni!
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Legato skrev:
default skrev:

Har ej svaret på första frågan, men utgår ifrån att den har samma funktion (dock har ju inte Model 3 elöppning av bakluckan, så det blir ju som att du öppnar den inifrån bilen).

Andra frågan så beror det nog på hur gammal Model S du hade då de äldsta inte har automatisk baklucka. Alla "nyare" bilar så öppnar man frunk genom att dubbeklicka på keyfobens frunk, samt bakluckan genom att dubbelklicka keyfobens baklucka. Osäker hur det är på de gamla bilar som ej har elektrisk baklucka, men antar att de iaf kan låsas upp från fob.
Även gamla MS från 2014 hade den funktionaliteten, dvs att öppna baklucka/frunk med dubbelklick.
Skriv svar