Klimatbonus - status?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NSL
Teslaägare

Klimatbonus - status?

Inlägg av NSL »

Hi.

After ordering my Tesla model S "Raven" - I got a form to fill in and mail (like via PostNord - old school) to Transportstyrrelsen...

Just thinking - I haven't heard anything from Transportstyrrelsen (been 1 month since I posted it) - I know that I don't get the 60K before 6 months - but what if the letter didn't reach them??

How did you guys handle this - whats your experience?

Just post your answer in Swedish - I do read swedish (I'm Danish and my written Swedish is...lets say...funny!) :D

All the best...

/ Nicolai
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Re: Klimatbonus - status?

Inlägg av Melkin »

De skickar tyvärr ingen bekräftelse på att de mottagit din anmälan om bonus, men om du vill vara helt säker så kan du ringa eller maila. Jag mailade och fick svar efter 3 veckor, så kanske smidigare att ringa.

Kan även nämna att beslutet om utbetalning tas efter 6 månader eller lite drygt, och sedan tar det några dagar till innan pengarna finns på ditt konto. Jag har fått 2 bonusar och det tog ca 6 månader och 2 veckor båda gångerna.

Se även till att registrera ditt bankkonto hos Swedbanks utbetalningstjänst. Många som missar det. Instruktioner finns på Transportstyrelsens hemsida.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Alltså vilket korkat system! De bekräftar inte att de mottagit anmälan och missar man att skicka in inom 6 månader så går bonusen förlorad. Vilket resulterar i att i princip alla kommer ringa in och fråga om papperet är registrerat. Jag tycker att telefonsamtal är meningslöst slöseri medlidsam jag kommer maila istället.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Har också funderat över detta, känns som olustig grej att gå miste om 60000kr. ThX postnord :lol:
Skriv svar