Hur långt kommer en T3 LR
Moderator: Redaktion
Hur långt går egentligen en T3 LR på motorväg en vinterdag med -5/-10 grader?
-
Du får sluta skriva din referal i inlägg, det är förbjudet på forumet.Anderssons skrev:Hur Långt är ett snöre
Beror på miljön.
Om topic: surfa in på abetterrouteplanner.com och experimentera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
Re: Hur långt kommer en T3 LR
Använder appen och det ligger i min signatur.taliz skrev:Du får sluta skriva din referal i inlägg, det är förbjudet på forumet.Anderssons skrev:Hur Långt är ett snöre
Beror på miljön.
Hur gör jag annars i appen?
---------------------------------------------------
Tesla referral för gratis laddning --> https://---
Jag har märkt en kraftig ökning av förbrukning redan när termometern går ner mot +5 grader och under. Beror givetvis på hur man kör men 20-25% är inte ovanligt. Mycket kallare än noll har jag inte testat ännu. Har dock inte varit något problem i praktiken men man är ju glad att man valde LR.
Referaln ska ligga i din profilen och syns då under namnen till höger på TeslaClubSweden.se. Det är enda stället vi får ha våra referals på, annars hamnar de överallt.Anderssons skrev:Använder appen och det ligger i min signatur.taliz skrev:Du får sluta skriva din referal i inlägg, det är förbjudet på forumet.Anderssons skrev:Hur Långt är ett snöre
Beror på miljön.
Hur gör jag annars i appen?
---------------------------------------------------
Tesla referral för gratis laddning --> https://---
Planera en resa med abetterrouteplaner.com så ser du hur bilen kommer bete sig under längre resor. Deras data bygger på våra och andra Tesla ägares riktiga resor. Det är alltså bättre än den fakta du kan få som svar här av oss.Dastysk skrev:Hur långt går egentligen en T3 LR på motorväg en vinterdag med -5/-10 grader?
- Ekokobonden
- Teslaägare
Kan man ställa in förväntad utomhustemperatur för resdagen på abetterrouteplanner.com?LarsL skrev:Planera en resa med abetterrouteplaner.com så ser du hur bilen kommer bete sig under längre resor. Deras data bygger på våra och andra Tesla ägares riktiga resor. Det är alltså bättre än den fakta du kan få som svar här av oss.Dastysk skrev:Hur långt går egentligen en T3 LR på motorväg en vinterdag med -5/-10 grader?
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Ja, vind, temperatur och nederbörd går att ändra under more settings som finns under settings.