Ingen vampire drain?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Ingen vampire drain?

Inlägg av kenny »

Jag körde min bil senast i onsdags. Ställde den på gatan utomhus utan laddning med 49% laddning sen åkte jag på utlandsresa. Tror det varit en 2-8 grader varmt i Malmö under tiden och idag när jag kom hem kollade jag appen, 49% laddning kvar. Det hade jag inte väntat mig faktiskt. :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Ingen vampire drain?

Inlägg av taliz »

Har man inte sentry på och inget som pollar så drar Model 3 typ nada.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Inlägg av kenny »

taliz skrev:
Har man inte sentry på och inget som pollar så drar Model 3 typ nada.
Nä men jag tycker den tappat isf någon procent tidigare, så jag funderade lite på om det är så att det var kallare när jag ställde den och lite varmare nu så diffen blir 0, eller om v10 optimerat något.
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare

Inlägg av Nico »

V10 verkar ha optimerat sentry duktigt, bilen går tom ner i viloläge om det behövs, har märkt detta genom att ibland när jag öppnar appen så står det att den väcker bilen samt att jag har mer % vid dagens slut efter jobbet. :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Numera har jag sentry mode hela tiden för att bilen vaknar mycket snabbare när man vill prata med den via appen. Men det kanske den gör ändå efter V10?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skriv svar