Så ingen väntetid
Tvinga mjukvaruuppdatering själv
Moderator: Redaktion
Tvinga mjukvaruuppdatering själv
PRO TIP: Genom att klicka på "Advanced" 5 gånger snabbt (eller hålla inne i 5-10 sekunder), lite osäker på vilken som fungerar, så triggar du automatiskt uppdatering av mjukvaran i Model 3 (om sådan finns). Testade precis och min kör nu senaste uppdateringen 2019.36.2.1.
Så ingen väntetid

Så ingen väntetid
					Senast redigerad av vthorsell, redigerad totalt 1 gånger.

Tesla Model 3 P3D (Solid Black)

Re: Tvinga mjukvaruuppdatering själv
Fake?

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension

- loftux
 - Teslaägare
 - Referralkod: ts.la/peter18116
 - Kontakt:

Sett flera som rapporterar att det fungerar, men det kan vara så att det bara råkar sammafalla med en stor utrullning och att man skulle fått det ändå. Över 1600 bilar har fått det idag enligt teslafi.Zalman3 skrev:Fake?
Fick själv uppdateringen i morse utan några "trick".
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD 
Nissan Leaf Tekna 2013

Har du testat? Flertalet (inklusive mig själv) har det fungerat för, du kan ju läsa kommentarer här med:Zalman3 skrev:Fake?
https://m.facebook.com/groups/105400343 ... 3948002332
					Senast redigerad av vthorsell, redigerad totalt 1 gånger.

Tesla Model 3 P3D (Solid Black)

Funkade! Fast jag har ingen Wifi-anslutning där bilen står nu när jag är på jobbet, så jag får vänta på nedladdningen tills jag kommer hem!

Nästan lika bra som en banan i frunken... 

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.

Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen

Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen
Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?Jerker skrev:Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Model 3 Long Range AWD

Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.Nico skrev:Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?Jerker skrev:Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Provade också 5-klicket... Funkade!  

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.

Ska man utgå från att om man ser vägkoner så har man senaste "datorn"?Jerker skrev:Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.Nico skrev:Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?Jerker skrev:Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Jag provade också 5 klick flera gånger men jag fick hålla in den 5-10 sekbonath skrev:Provade också 5-klicket... Funkade!![]()
![]()
innan det dök upp att det fanns en uppdatering.
Behövs verkligen klicket? Jag gick in i menyn och då söker ju bilen automatiskt efter uppdatering. Nedladdningen började efter 10 sek.

Model 3 performance, #teamwhite

Jag har varit inne på den sidan i menyn många ggr den senaste tiden utan att den har hittat uppdateringen.xp2002 skrev:Behövs verkligen klicket? Jag gick in i menyn och då söker ju bilen automatiskt efter uppdatering. Nedladdningen började efter 10 sek.
- gellerstam
 - Teslaägare
 - Referralkod: ts.la/magnus28392

Funkade inte för mig. 

Men inte WiFi där bilen står ...
Får återgå till bananerna i frunken i natt.

Tesla Model Y

Fast jag var inte uppkopplad mot Wifi heller när jag gjorde "femman". Då kom det upp ett meddelande om att det fanns en uppdatering tillgänglig och en uppmaning att koppla upp mot ett Wifi för att ladda ner den.gellerstam skrev:Funkade inte för mig.![]()
Samma för mig, kopplade upp wifi så började nerladdningen.Jerker skrev:Fast jag var inte uppkopplad mot Wifi heller när jag gjorde "femman". Då kom det upp ett meddelande om att det fanns en uppdatering tillgänglig och en uppmaning att koppla upp mot ett Wifi för att ladda ner den.gellerstam skrev:Funkade inte för mig.![]()
- Vulgarsonic
 - Teslaägare

Samma här.xp2002 skrev:Behövs verkligen klicket? Jag gick in i menyn och då söker ju bilen automatiskt efter uppdatering. Nedladdningen började efter 10 sek.
Och jag fick min i går kväll utan klick 
Men jag kommer ju klicka mig fram en tid nu
När jag fick första v10 så kom det typ fyra uppgraderingar varannan dag ungefär.

När jag fick första v10 så kom det typ fyra uppgraderingar varannan dag ungefär.
Model 3 LR AWD

Ja, man vill ju gärna vara med så snart som möjligt när det där med ökad SuC-hastighet kommer åter!perre skrev:Och jag fick min i går kväll utan klick
- gellerstam
 - Teslaägare
 - Referralkod: ts.la/magnus28392

Nu när jag kollade i appen så har den kommit. "Anslut till WiFi för att hämta." Så kanske triggade ngt ändå, eller inte ....Jerker skrev:Fast jag var inte uppkopplad mot Wifi heller när jag gjorde "femman". Då kom det upp ett meddelande om att det fanns en uppdatering tillgänglig och en uppmaning att koppla upp mot ett Wifi för att ladda ner den.gellerstam skrev:Funkade inte för mig.![]()
Tesla Model Y

Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."

M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"

MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Det är kanske slut på dem nu?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."