Kontantinsats på 20 % är inte privatleasing

Moderator: Redaktion
Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Ett problem för Tesla är att varumärket är så polariserande. Elon får ta på sig lite där, endera älskar eller hatar du dem. Vilket Tesla inte tjänar på, kanske i början när de var små, men inte om de vill sälja miljontals bilar.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Jag tycker egentligen det var ganska balanserat. Han driver ju lite med ”Tesla killer”-grejen och det är ju skönt att slippa de som skriver det utan glimten i ögat.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Jag tror inte alls på begreppet Tesladödare. Ytterst få har gått från Tesla till ett annat elbilsmärke.Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3.
Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta),
men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.
Jag håller med om att det är så (eller att man iaf upplever det så) i Sverige. Skulle gissa att det är än mer så i Tyskland. Många som har anknytningar direkt/indirekt eller bara känner stolthet för inhemsk bilindustri. Jag förstår verkligen att dessa känner sig hotade av hela elektrifieringen med Tesla i spetsen. Personligen tycker jag såklart de manifesterar rädslan på fel sätt men det är en annan femma...termosen skrev:Ett problem för Tesla är att varumärket är så polariserande. Elon får ta på sig lite där, endera älskar eller hatar du dem. Vilket Tesla inte tjänar på, kanske i början när de var små, men inte om de vill sälja miljontals bilar.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Skillnaden är att det i USA inte är lätt att räkna hem en elbil som det är i t.ex. sverige. Billigare bensin och dyrare el.Zalman3 skrev:Jag tror inte alls på begreppet Tesladödare. Ytterst få har gått från Tesla till ett annat elbilsmärke.Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3.
Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta),
men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.
När Volvo och andra pratar om Tesla dödare, så är det främst deras egen fossibils försäljning de dödar, när de lanserar en elbil.
Så det är bra att Volvo/Polestar kommer med elbilar så Volvos kunder kan byta in sin fossilbil och börja köra en elbil istället.
BMW 3-serien har i USA tappat ca 64% av sin försäljning det senaste året, mest beroende på att BMW folket köpt en Tesla istället.
Hade BMW haft en el 3-serie, då hade inte BMW tappat så mycket i sin försäljning.
Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.dd88 skrev:Det här visar dock vilket behov bilen fyller. Närmare 1000 röster och 79% föredrar Polestar 2 framför Model 3. Nu är ju detta på Tesla-hatarnas hemmaplan (om man nu får anta att en valfri bilsite är just detta), men innan Teslapojkarna får reda på det och börja förvränga omröstningen så visar det ändå att det finns potential.Magfo skrev:Fanboy-artikel i Drivetribe: Länk
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Jag har i min killgissning utgått ifrån att Polestar kommer använda Volvos befintliga organisation, men vi får väl se hur det blir.FlyingBlue skrev:Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.
Om laddinfrastrukturen var likvärdig, t.ex. om Ionity var utbyggd i samma omfattning som Superchargers, då skulle jag också välja Polestar 2 före model 3. Då har jag killgissat att Polestar 2 har bättre ljudisolering, bättre kvalitet och bättre serviceorganisation, vilket är mina problem med Tesla model 3. Men nu är laddnätverket en rejäl nackdel för Polestar 2, speciellt här i Norrland.
Vart hänvisas man för åtgärd av garantiärenden?
Vart hämtar man ut sin bil?
Ha Ha polestarägarna kommer att få träffa många fågelholkarjuristen skrev:Jag har i min killgissning utgått ifrån att Polestar kommer använda Volvos befintliga organisation, men vi får väl se hur det blir.FlyingBlue skrev:Hur ser Polestar's serviceorganisation ut?juristen skrev:Tycker verkligen den fyller ett behov, men lite synd att den hamnar i samma fack som model 3. Volvo/Polestar skulle göra en större kombi också, den modellen skulle få ett helt eget segment bland elbilarna.
Vart hänvisas man för åtgärd av garantiärenden?
Vart hämtar man ut sin bil?
Enig. Sjukt mycket bitterhet/frustration/avundsjuka.Walker skrev:Det är väl självklart att den etablerade bilindustrin applåderar PS2. Det är ju genant att ett gäng datanördar från silicondalen på mindre än 10 år dragit ner brallorna på hela industrin.
De etablerade har ju murat (mutat) upp sin image i över 100 år, därför KAN ju inga ”muppar” komma och tro att de kan bygga bilar bara för att de är driftiga, har visioner och vet hur en dator fungerar.
Nej, en RIKTIG bil ska vara tysk, japan/korean eller i värsta fall en Volvo. Men absolut ingen Tetris.... eller vad dom heter.
Har du en källa på att de flesta BMW 3-serie ägarna gått till Model 3 eller är det ren spekulation?Zalman3 skrev:
BMW 3-serien har i USA tappat ca 64% av sin försäljning det senaste året, mest beroende på att BMW folket köpt en Tesla istället.
Hade BMW haft en el 3-serie, då hade inte BMW tappat så mycket i sin försäljning.
Ser att de inte riktigt har koll på hur man räknar med bonusen.Magfo skrev:Äntligen lite ny info...
Du kan privatleasa en Polestar 2 för 5 499 sek/månad*, vid 36 månader, 1 500 mil/år och 20% kontantinsats. Inklusive tre års fri originalservice och underhåll, samt hämta-/lämna vid service.
Polestar 2 uppfyller kraven för en klimatbonus på 60 000 sek vilket reducerar månadspriset med 1 667 sek/månad till 3 832 sek/månad.
Ja, det är intressant det där. I Norge är Tesla och speciellt M3 i stort sett allemans bil och anses vara i samma kategori som billiga koreaner etc pga sitt pris som är lågt pga momsfritt på elbilar. Jag har inte mött någon som säger att M3 är en premiumbil, lyxbil, dyr bil. Den ses på som en Hyundai Kona, vilket är ganska annorlunda mot hur man ser på Tesla i de flesta andra länder.Fredrik j skrev:I sverige kommer teslaköparna från ganska många olika bilar och bilklasser. Vissa verkar ju inte alls haft bil innan.
I usa finns inte det ekonomiska argumentet att köra elbil i samma utsträckning. Köparna kommer från en relativt köpstark grupp. I den gruppen är europeisk premiumbil vanlig. Därför kommer model3 ägare oftare från 3-serien än från t.ex. koreansk lågprisbil.