Idag när jag var ute och monterade stänkskydd på bilen så gjorde jag en otrevlig upptäckt. I den främre delen av hjulhuset så hade flertalet stenar kilat sig fast och och lacken var lite bortskavd. Visserligen är panelen av plast här men det borde ju ändå vara en risk när de ligger och skaver mot panelen. Ska snart ha bilen inne på service men jag antar att de inte kan göra så mycket åt det. Är det någon mer som har upplevt samma sak?
Om det redan finns en tråd om detta för ni gärna länka till denna. Lyckades dock bara hitta den om trösklarna.
Stenar fastnar i hjulhuset
Moderator: Redaktion
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Re: Stenar fastnar i hjulhuset
Jag hade mycket problem med stenar som flög i hjulhusen på min S problemet försvann helt när jag la marksten på parkeringen 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Tyvärr så är det nog inte problemet i detta fallet då stenarna på grusgången är betydligt större än dem som fastnar.Smutt skrev:Jag hade mycket problem med stenar som flög i hjulhusen på min S problemet försvann helt när jag la marksten på parkeringen

Vad är risken? Hela fronten är plast.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Jag är mest orolig för att gruset/stenar ligger och skaver. Med tiden så kan det kanske orsaka skada på fronten. Men jag ska se om det går att skölja bort med högtryckstvätt.taliz skrev:Vad är risken? Hela fronten är plast.

Möjligt att det skaver lite på plasten på baksidan fast det är inget som syns, inget som kommer börja rosta, inget som påverkar andrahandsvärdet och inget annat som lär hända heller. Går inte att hålla på oroa sig över alla möjliga och omöjliga saker, då skulle man inte kunna sova om nätterna. En Tesla är en bil, på bilar samlas det smuts och stenar om man kör med dem och det är helt naturligt att det gör så.