De som driftar avloppssystem har ju numera ofta helautomatiska råttfällor. En sensor som känner av råttan och då skickar ut slagspjut som dödar den på en mikrosekund, sen spolas den iväg med avloppsvattnet. Dvs kräver ingen rensning. Mkt smidigt.Bjelke skrev:Eller helt enkelt "bara" trimma upp effekten i fällan så att det bara blir aska kvar direkt liksomHelectriC skrev:kanske är enligt löpande band principen? Mus dödas och transporteras automatiskt vidare till liten förbränningsanläggning vid sidan av? askan samlas upp och körs via autonom legobil ut i trädgården? Eget liten processanläggning hemma hade ju varit kul.mati skrev:"Dödar upp till 100 möss"
Samtidigt eller?
Oväntat besök!
Moderator: Redaktion
Re: Oväntat besök!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jaq kollade lite vilka modeller som finns. De har en stor variant som rymmer många möss. När de har grillats trillar de ner i en behållare. Finns även med Wifi och app. Varje kill rapporteras direkt till mobilen. Lite vidrigt är det ju trots allt.HelectriC skrev:kanske är enligt löpande band principen? Mus dödas och transporteras automatiskt vidare till liten förbränningsanläggning vid sidan av? askan samlas upp och körs via autonom legobil ut i trädgården? Eget liten processanläggning hemma hade ju varit kul.mati skrev:"Dödar upp till 100 möss"
Samtidigt eller?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
finns det en top score lista i appen likt Teslas referal top score?mati skrev:Jaq kollade lite vilka modeller som finns. De har en stor variant som rymmer många möss. När de har grillats trillar de ner i en behållare. Finns även med Wifi och app. Varje kill rapporteras direkt till mobilen. Lite vidrigt är det ju trots allt.HelectriC skrev:kanske är enligt löpande band principen? Mus dödas och transporteras automatiskt vidare till liten förbränningsanläggning vid sidan av? askan samlas upp och körs via autonom legobil ut i trädgården? Eget liten processanläggning hemma hade ju varit kul.mati skrev:"Dödar upp till 100 möss"
Samtidigt eller?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Lite så:HelectriC skrev:finns det en top score lista i appen likt Teslas referal top score?mati skrev:Jaq kollade lite vilka modeller som finns. De har en stor variant som rymmer många möss. När de har grillats trillar de ner i en behållare. Finns även med Wifi och app. Varje kill rapporteras direkt till mobilen. Lite vidrigt är det ju trots allt.HelectriC skrev:kanske är enligt löpande band principen? Mus dödas och transporteras automatiskt vidare till liten förbränningsanläggning vid sidan av? askan samlas upp och körs via autonom legobil ut i trädgården? Eget liten processanläggning hemma hade ju varit kul.mati skrev:"Dödar upp till 100 möss"
Samtidigt eller?
https://play.google.com/store/apps/deta ... s&hl=en_US
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Även jag kan passa på att rekommendera en fälla: Silvalure, det är den av alla mina fällor som tagit överlägset flest möss, ställ den på sens.mati skrev:Jag har några stycken sådana, men jag har vid flera tillfällen varit med om att musen inte dör i dem. Fjädern är för svag. Ett vanligt problem med många musfällor. Bara häromdagen hade jag en odöd mus som satt kvar i fällan och skrek. Mycket otrevligt, tack och lov satt hankatten bredvid och tittade intresserad. Han gjorde omedelbart slut på plågeriet när jag tog fram fällan med musen i, men det är ändå inte bra när det blir så. Man är ju trots allt djurvän, det tar alltid emot.loftux skrev:Och nu är det dags rekommendera fälla:
https://www.jula.se/catalog/tradgard/ut ... la-717044/
Just att musen måste lyfta för att komma åt betet och att den skall slå igen gör att det har fungerat utan att de snor betet.
Lär finnas lika många åsikter om vilka som fungerar som det är om vilken elbil man skall välja