Omständlig pin2drive
Moderator: Redaktion
Omständlig pin2drive
Använder pin2drive och tycker det är en bra funktion.
Brukar dock avaktivera den då jag kör eftersom den kräver pinkod efter varje gång jag aktiverat parkeringsbromsen.
När jag senare vill aktivera den åter kräver den pinkod igen även om man tidigare givit en pinkod, varför?
Brukar dock avaktivera den då jag kör eftersom den kräver pinkod efter varje gång jag aktiverat parkeringsbromsen.
När jag senare vill aktivera den åter kräver den pinkod igen även om man tidigare givit en pinkod, varför?
- ChristerSjo
- Teslaägare
Re: Omständlig pin2drive
För att du bestämmer pinkod varje gång du aktiverar den.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
Blev osäker kollade i bilen. Det går inte att bestämma godtycklig pinkod när jag aktiverar den, måste ange samma pinkod som tidigare.ChristerSjo skrev:För att du bestämmer pinkod varje gång du aktiverar den.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Ok, då trodde jag fel.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
- infelicitas
- Teslaägare
vad menas egentligen?
Vi bilen ha pin för parkeringsbromsen, eller är det pin2drive du aktiverar/avaktiverar?
Sist jag provade att byta så angav man en valfri pinkod när man aktiverade pin2drive.
När man lägger bilen i Park så motsvarar det ju att stänga av bilen. Så då måste du ju ange pin för att starta den igen. Eller menar du att du lägger i parkeringsbromsen fast bilen stannar kvar i Drive? Går det?
Vi bilen ha pin för parkeringsbromsen, eller är det pin2drive du aktiverar/avaktiverar?
Sist jag provade att byta så angav man en valfri pinkod när man aktiverade pin2drive.
När man lägger bilen i Park så motsvarar det ju att stänga av bilen. Så då måste du ju ange pin för att starta den igen. Eller menar du att du lägger i parkeringsbromsen fast bilen stannar kvar i Drive? Går det?
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Skälet att den kräver pin vid återaktivering är väl att ingen skall kunna "okynnesaktivera" detta?OHt skrev:Använder pin2drive och tycker det är en bra funktion.
Som det är nu måste man alltså veta koden både för att köra iväg bilen och för att aktivera pin2drive.
Det som jag retar mig på är dock inte pin2drive, utan att min bil kräver att jag både dubbelklickar FOBen och skriver in pin när jag har klivit ur bilen för att blippa in mig i garaget.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Bra svar, jag hade inte tänkt på okynnes aspekten.fth skrev:Skälet att den kräver pin vid återaktivering är väl att ingen skall kunna "okynnesaktivera" detta?OHt skrev:Använder pin2drive och tycker det är en bra funktion.
Som det är nu måste man alltså veta koden både för att köra iväg bilen och för att aktivera pin2drive.
Det som jag retar mig på är dock inte pin2drive, utan att min bil kräver att jag både dubbelklickar FOBen och skriver in pin när jag har klivit ur bilen för att blippa in mig i garaget.
/fth
Men för att kunna sätta eller ändra pinkoden måste man likväl ange sitt Tesla passord. Har svårt att tänka mig att någon som skulle göra detta har tillgång passordet. eller?
För att förtydliga mitt eget lilla praktiska problem:
För att komma hem måste jag åka med två färjor, hold-läget kan då få timeout och övergå i park-läge så väl i kön till färjan som ombord.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Vad är "hold-läge"?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
När man trycker hårt på bromsen vid stillastående och bilen i D eller RChristerSjo skrev:Vad är "hold-läge"?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- ChristerSjo
- Teslaägare
Ok, men kör man autopiloten/farthållaren så bromsar och gasar den själv. Händer det även då?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.