Ja, och Hummer H1.Zalman3 skrev:Är det i praktiken tunga husbilar som registreras som personbilar?personbilar oavsett vikt
Tesla Pickup lansering 21 november?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla Pickup lansering 21 november?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?
LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?
En tung lastbil har en totalvikt som överstiger 3,5 ton. Tung lastbil får köra högst 90 km/timmen på motorväg eller motortrafikled, 80 km/timmen på annan väg eller om lastbilen har släp. Lätt lastbil får köra den hastighet som gäller för vägen. Det är viktigt att veta hur du ska lasta lastbilen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Sitter lixom fast på en kryssning.selfish skrev:Bara jag och Tibor som åker? Ngn annan som har bekräftelse och ska åka?
Åker just nu från Martinique.
Hade gärna åkt med.
Ni får livestreama.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Hårt liv!Tars skrev:Sitter lixom fast på en kryssning.selfish skrev:Bara jag och Tibor som åker? Ngn annan som har bekräftelse och ska åka?
Hade gärna åkt med.
Ni får livestreama.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Japp!Smutt skrev:Hårt liv!Tars skrev:Sitter lixom fast på en kryssning.selfish skrev:Bara jag och Tibor som åker? Ngn annan som har bekräftelse och ska åka?
Hade gärna åkt med.
Ni får livestreama.
Just nu är det avslappnat och skönt.
Fick som sagt var ingen semester och har inte haft någon riktig semester sen 2015.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?
Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?
Detta i Sverige. Andra länder kan ha andra regler.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Elon pratar ju om en räckvidd på 400(640km)till 500 (800km)Miles.
Om man kan köpa en Tesla Cybertruck med 640km i räckvidd för 49.000 dollar, då är det ett grymt bra pris.
Om man kan köpa en Tesla Cybertruck med 640km i räckvidd för 49.000 dollar, då är det ett grymt bra pris.
- selfish
- Teslaägare
Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?

P3D | Shareholder
Självklart har man C kortet!selfish skrev:Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?

- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
JappZalman3 skrev:Självklart har man C kortet!selfish skrev:Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Och så länge du utnyttjar Internet tillgången så räknas inte heller detta som en riktig semesterTars skrev:Japp!Smutt skrev:Hårt liv!Tars skrev:Sitter lixom fast på en kryssning.selfish skrev:Bara jag och Tibor som åker? Ngn annan som har bekräftelse och ska åka?
Hade gärna åkt med.
Ni får livestreama.
Just nu är det avslappnat och skönt.
Fick som sagt var ingen semester och har inte haft någon riktig semester sen 2015.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ska det sändas live ikväll?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag hörde 05:00 fredag morgon svensk tid, ej bekräftat, någon som vet?PhR34k skrev:Ska det sändas live ikväll?
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Tyvärr bara gamla goda BE utan begränsningar i vikt och antal släp.Henkens skrev:JappZalman3 skrev:Självklart har man C kortet!selfish skrev:Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?

(Någon som sett ett släp/kärra med kula bak? )
Tesla Model Y
A BE C Bring it on!Zalman3 skrev:Självklart har man C kortet!selfish skrev:Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
A1 BE CEKriper skrev:Zalman3 skrev:Självklart har man C kortet!selfish skrev:Har ni inte C behörighet?bylund skrev:110 km/h.LarsL skrev:Hur fort får man köra med en 3700kg personbil på 110-motorväg?Nej.LarsL skrev:Så en personbil som väger mer än 3500kg räknas som lastbil?
A BE C Bring it on!

Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Körkort? 

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Över 3,5 ton?
Då blir den väl helt avskrivningsbar och man kan lyfta momsen och ingen bilförmån.
Måste man ha färdskrivare tro?
Då blir den väl helt avskrivningsbar och man kan lyfta momsen och ingen bilförmån.
Finns det ingen bestämmelse kring luftspalt mellan hytt och flak att ta hänsyn till för att lyfta hela momsen?mickeisol skrev:Över 3,5 ton?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag sökte på "Tesla Cybertruck stream" och fick träff på denna. Verkar som att streamen drar igång 4.45 svensk tid, så själva eventet kan mycket väl starta 5.00.ochso skrev:Jag hörde 05:00 fredag morgon svensk tid, ej bekräftat, någon som vet?PhR34k skrev:Ska det sändas live ikväll?
Model 3 LR AWD 2019 Blå, FSD, krok
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag brukar kliva upp 04.45 så det passar ju perfekt, får bli frukost hemma då för en gångs skull

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
04:45 verkar vara "post reveal live stream". Alltså något slags eftersnack.
Man undrar ju. Enligt The Verge ska Cybertrk visas för första gången 23:00 ET, vilket stämmer bra med klockan 5 på morgonen i Sverige.Elof skrev:04:45 verkar vara "post reveal live stream". Alltså något slags eftersnack.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport