Fulaste bil inte specifikt elbil.PapaD skrev:Vilken bil är fulast 2020?
Jag röstar på Ds3. Jag tror den ska se ut som en insekt, men ser mest ut som en psykos.
Fulast?
Moderator: Redaktion
Re: Fulast?
Jag vet det men han har hackat på mig i flera år och tänker inte sluta. Låt han fortsätta vem bryr sigLarsL skrev:Fulaste bil inte specifikt elbil.PapaD skrev:Vilken bil är fulast 2020?
Jag röstar på Ds3. Jag tror den ska se ut som en insekt, men ser mest ut som en psykos.

Jag tänkte på elbilar, men jag blir så glad av att se att det kommer ännu fulare fossil/vätebilar. Det tar kål på konspirationsteorin om att tillverkarna gör fula elbilar för att få sälja andra bilar.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...

Hyundai Atos:
https://images.app.goo.gl/WpMbajeFyPxcjtUR8
https://images.app.goo.gl/WpMbajeFyPxcjtUR8
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
-
Hellre bilar som är fula och roliga än de med alldaglig och intetsägande design.
T.ex tycker många att förra generationens Leaf var riktigt ful medan jag tyckte den såg ut som en gullig groda med en söt rund rumpa. Speciellt de fåtal i den ljusblå metalliclacken.
Sen kom nästa generation Leaf som för mig har en ruskigt tråkig och feg design.
Nej, fram för mer roligt designade bilar på våra gator!
T.ex tycker många att förra generationens Leaf var riktigt ful medan jag tyckte den såg ut som en gullig groda med en söt rund rumpa. Speciellt de fåtal i den ljusblå metalliclacken.
-
Håller med dig BEV, jag tycker nog också att det är trist då de flesta bilar ser så likadana ut. Samtidigt är det nog så att svenskar överlag inte vill sticka ut, tror det är delvis därför så många japanska bilar har blivit nämnda i den här tråden, de vågar sticka ut
Och visst håller jag med om att många av de omnämnda japanerna inte är vackra att se på, men åtminstone är de annorlunda 

Nissan Leaf 2014
Jag tycker också att förra Leafen var snyggare än den nuvarande. Den ville åtminstone något med sin design. Den nuvarande är bara trist.
Har faktiskt värmt upp lite för Multiplan också. Det är ändå skönt med en bil som struntar i vad alla tycker och varken försöker vara elegant eller tuff utan bara är praktisk. Till och med BMW i3 tycker jag numera är lite fulsnygg.
Miraien är dock ett snäpp för mycket. Allt är fel med den designen, från fronten via inredningen till baklyktorna. Jag kan bara inte förmå mig att se några försonande drag alls hos den.
Har faktiskt värmt upp lite för Multiplan också. Det är ändå skönt med en bil som struntar i vad alla tycker och varken försöker vara elegant eller tuff utan bara är praktisk. Till och med BMW i3 tycker jag numera är lite fulsnygg.
Miraien är dock ett snäpp för mycket. Allt är fel med den designen, från fronten via inredningen till baklyktorna. Jag kan bara inte förmå mig att se några försonande drag alls hos den.
-
Nä, det är klart, vissa bilar är det svårt att tycka om hur man än försöker 

Nissan Leaf 2014
Fulast?
Det sitter till stor del i betraktarens ögon...
Har haft en Hyundai Atos och tyckte den var helt ok. 67 000kr för en ny bil -00, det var svårslaget redan då. Mycket funktionell bil för pengarna. Byttes in mot en MB SLK 2 år senare...
Hade en Fiat Multipla i två veckor på tjänsteresa i Italien. Konstig bil men man blev glad varje gång man såg den. Till skillnad från Alfa 156 som jag hade senare.
Hade en Audi A2 i 4 år. Var väl heller ingen skönhet. Men häftig futuristisk bil.
Numera har jag en BMW I3 som också kräver en hel del tillvänjning av designen. Men vetskapen av att köra omkring i en kolfiberbil under 1Msek gör att jag vill ha haft en sådan i garaget.
Jag har svårare för vulgodesign på bilar som inte levererar. Typ Passat GT, Opel Opc, Volvo R-Design mm
Men visst. Toyota Mirai är ingen skönhet...
Det sitter till stor del i betraktarens ögon...
Har haft en Hyundai Atos och tyckte den var helt ok. 67 000kr för en ny bil -00, det var svårslaget redan då. Mycket funktionell bil för pengarna. Byttes in mot en MB SLK 2 år senare...
Hade en Fiat Multipla i två veckor på tjänsteresa i Italien. Konstig bil men man blev glad varje gång man såg den. Till skillnad från Alfa 156 som jag hade senare.
Hade en Audi A2 i 4 år. Var väl heller ingen skönhet. Men häftig futuristisk bil.
Numera har jag en BMW I3 som också kräver en hel del tillvänjning av designen. Men vetskapen av att köra omkring i en kolfiberbil under 1Msek gör att jag vill ha haft en sådan i garaget.
Jag har svårare för vulgodesign på bilar som inte levererar. Typ Passat GT, Opel Opc, Volvo R-Design mm
Men visst. Toyota Mirai är ingen skönhet...
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Håller med, hellre unik än tråkig/alldaglig. En missförstådd bil jag länge önskat är Renault Avantime men med tanke på försäljningssiffrorna inser jag att få håller med mig...BEV[e-Rage] skrev:Hellre bilar som är fula och roliga än de med alldaglig och intetsägande design.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Den har redan röstats fram för länge sen, men här pratar vi om 2020 årsmodell.Tobberoth skrev:Fy fan, både Pontiac Aztek och Toyota Mirai ser ju ut som lamborghinis i jämförelse med Fiat Multipla, herre gud. Glöm 2020, Fiat Multipla är nog den fulaste bilen i världshistorien.Jerka skrev:Den klassiska striden har ju stått mellan Fiat Multipla och Pontiac Aztek, men Mirai ger dem faktiskt båda en match!
Det finns vad jag vet ingen bil som säljs 2020 som ens är nära den trion.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

-
och elbilar... Hitintills är det väl bara Y och i3 kom kvalar in.Tars skrev:Den har redan röstats fram för länge sen, men här pratar vi om 2020 årsmodell.Tobberoth skrev:Fy fan, både Pontiac Aztek och Toyota Mirai ser ju ut som lamborghinis i jämförelse med Fiat Multipla, herre gud. Glöm 2020, Fiat Multipla är nog den fulaste bilen i världshistorien.Jerka skrev:Den klassiska striden har ju stått mellan Fiat Multipla och Pontiac Aztek, men Mirai ger dem faktiskt båda en match!
Det finns vad jag vet ingen bil som säljs 2020 som ens är nära den trion.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
https://hips.hearstapps.com/pop.h-cdn.c ... resize=480:*
Cross rider sport. Marknadsförs i Sverige av ett företag som heter e-tron AB.
Cross rider sport. Marknadsförs i Sverige av ett företag som heter e-tron AB.

Glad för att jag sålt min Tesla
Själv har jag två bilar som har karaktär enligt mig men som kvalar in bland fulaste topp 10 enligt många, en i3S o en TMX.
Glad för att jag sålt min Tesla
Lätt att bli hemmablindLarsL skrev:Fulaste elbilar 2020:
1. MG ZS EV
2. Ioniq
3. EQC
4. I-Pace
5. Volvo/Polstar
6. e-Tron

Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
dd88 skrev:Lätt att bli hemmablindLarsL skrev:Fulaste elbilar 2020:
1. MG ZS EV
2. Ioniq
3. EQC
4. I-Pace
5. Volvo/Polstar
6. e-Tron
Japp, designen är densamma.
Tesla Y LR -22 EAP
Inte 2020, men dessa bayerska kreationer kan inte lämnas onämnda när detta ämne diskuteras.
Det som är intressant med BMWs tidiga x-serie är att de ser ut som något en kinesisk tillverkare hade tagit fram för att kopiera BMW.Elof skrev:Inte 2020, men dessa bayerska kreationer kan inte lämnas onämnda när detta ämne diskuteras.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Måste lyfta denna tråd med att jag tycker att nu är Fiat Multipla ett under av design jämfört med det som Tesla visade upp häromdagen.
CyberTruck är en väldigt bra design, snygg eller ful är upp till betraktaren. De andra bilarna här har inte designats utan bara råkat bli till.