12V batteri behöver service

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
np519
Teslaägare

12V batteri behöver service

Inlägg av np519 »

Hej,

Jag har en bil jag har köpt från Tesla. Den är begagnad med 3 års garanti eller 8000 mil.
Jag har haft en del, inte mycket, men en del problem. Läckande fjädring, skrammel, knarr i sätet, servostyrningen slutade fungera, läckage lilla framrutan.... - ja inte mycket men ändå. Jag har inte knorrat ett dugg över att jag har varit tvungen att åka till Göteborg och övernattat där p g a dessa saker. Även om det har varit återkommande saker kring knarr i sätet och en hjulinställning som inte blev bra.

Jag har snällt tagit kostnaden.

Nu är det så att bilen säger att jag behöver ha service på 12v batteriet.
Undrar om det är går på garantin?
Sedan har jag talat om att jag har lite missljud i bilen över 110 km/h det känns som att det kan vara ett lager som är på g.
Jag frågade om jag kunde få en lånebil då jag tror att det kommer att ta en stund. Då kan familjen åka till stan och fika iaf. Men det gick inte eftersom besöket är beräknat att ta under 4 h. Då blir jag lite sur eftersom jag har ställt upp en del och är det så att det är garantiåtgärd då ska jag inte behöva drabbas av dessa extra kostnader jag har tagit. Och nu när jag frågar efter en bil .... då får jag inte det.
Så nu blir det fight!!!!

Vad tycker ni?

Mvh
NP
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
roder99
Teslaägare

Re: 12V batteri behöver service

Inlägg av roder99 »

På väg från Saintes till Bordeaux fick jag meddelandet ”tesla 12v battery needs service”

Ringde tesla assistans och fick adressen till servicecenter i Bordeaux.

När jag kom dit väntade de på mej. Lämnade över nyckeln och satt mej och dricka espresso samt tonic water. 20 minuter senare var allt klart. Som bonus fräshade de upp förarsätet golvet samt instrumentpanelen, avslutade med att toppade upp alla vätskor.

Ingen räkning.

Köpte min begagnad av tesla 22/5-2019, 4 års garanti eller 8000 mil. Det som kommer först.
S85D januari 2016.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare

Inlägg av np519 »

Hej,

jag har inte kunnat uppdatera bilen med senaste mjukvara sedan 12v batteriet har krånglat.

Är det någont som har råkat ut för det sambandet?

Mvh
NP
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Du ska inte ens prova att uppdatera...
Verkar dock som att tesla lag in spärr så bilen vägrar.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
np519
Teslaägare

Inlägg av np519 »

Bara nyfiken....av vilken anledning?
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Inlägg av Klintan »

Tar strömmen slut under uppgraderingen brickar du bilen, installationen fallerar och bilen blir okörbar. Datorerna går på 12V och ingen laddning sker från HV-batteriet under uppgraderingen.
Elbilist sedan 2014
Skriv svar