Taxi Stockholm Model S - Pris

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Taxi Stockholm Model S - Pris

Inlägg av chpaulin »

Tänkte förmedla lite information om någon är intresserad av att boka en Model S med Taxi Stockholm någon gång.

Samtliga Teslabilar hör till Premium-klassen hos Taxi Stockholm vilket innebär att de inte föjer den vanliga taxan om man specifikt ber om att få åka Tesla. Under normal tid (~7-18) kostar det 765:- och då ingår 30km åkning och övrig tid (natt osv) kostar den ~850 (minns inte siffran). Utöver detta kostar det 200kr extra per mil. Fanns nån klausul om tid med men det gick vi inte in på.

Priset från Sundbyberg-Arlanda landade på 965:- som går att jämföra med vanligt fastpris på 505:- för samma sträcka i en fossileldad bil.

Lite saftigt kanske men vill man åka utsläppsfritt med klass så kostar det än så länge. De skaffar fler och fler vilket betyder att även om man inte specifierat att man vill ha en Tesla så kan man ha tur :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Taxi Stockholm Model S - Pris

Inlägg av apkungen »

Man kan också beställa uber och välja kategorin "lux" förkortning för luxourus antar jag. Man kan inte välja bil men de har rätt många teslor så har man lite flyt så får man en tesla, min kompis fick det här om dagen.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

apkungen skrev:
Man kan också beställa uber och välja kategorin "lux" förkortning för luxourus antar jag. Man kan inte välja bil men de har rätt många teslor så har man lite flyt så får man en tesla, min kompis fick det här om dagen.
Enligt Uberestimate.com kostar en resa från Sundbyberg till Arlanda flygplats 750:- med UberLux
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Sant. Inte så mycket billigare på lite längre resor. På taxi Stockholm betalar man alltså minst för en timme men om man vill åka kortare, typ till Bromma, så är det större skillnad.
Skriv svar