NISSAN AIRYA EV

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

NISSAN AIRYA EV

Inlägg av Zalman3 »

NISSANS PRODUKTIONSNÄRA KONCEPT AV NÄSTA ELBIL ÄR HÄR: NISSAN AIRYA
https://alltomelbil.se/nissans-produkti ... san-airya/
Starting at $40,000 est.
The Ariya is an all-new vehicle for Nissan. It features Nissan's new semi-autonomous driving system, ProPilot 2.0, which recently made its debut in the Japanese-market Nissan Skyline sedan. The Ariya will be powered by a dual front/rear motor drive configuration and could deliver up to 300 miles of driving range.
We estimate that the Ariya will go from zero to 60 mph in less than 5.0 seconds, a feat that is similar to higher-end electric vehicles.
https://www.caranddriver.com/nissan/ariya
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19943
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: NISSAN AIRYA EV

Inlägg av Bjelke »

Hoppas dom äntligen börjar erbjuda 3-fas-laddning och CCS! :)
Då kan dom vara med i matchen igen... (den såg faktiskt bra ut)
Vi får väl se när den kommer och till vilket pris det faktiskt blir.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: NISSAN AIRYA EV

Inlägg av Zalman3 »

Bjelke skrev:
Hoppas dom äntligen börjar erbjuda 3-fas-laddning och CCS! :)
Då kan dom vara med i matchen igen... (den såg faktiskt bra ut)
Vi får väl se när den kommer och till vilket pris det faktiskt blir.
Nissan måste komma med nåt nytt!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19943
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: NISSAN AIRYA EV

Inlägg av Bjelke »

Ja verkligen, kanske mest viktigt med CCs då CHAdeMO är på dödsbädden (med all rätt), men
även en sån sak som 3-fas-laddning som borde ha kommit för länge sedan, även om det inte är ett helt
Nissan-unikt problem (förutom i länder där 1-fas är vanligast såklart)...
Det jag gillade mest med min Leaf var hur sjukt driftsäker den var (dock var appen en ren katastrof) :)
Dock får man väl lägga till att jag hade en 24:a, dom med större batterier har ju lite issues med batteri-temp vilket KAN
bli ett problem om man snabbladdar ofta osv, och det kan väl klassas som ett drifts-problem kanske...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar