Hyundai 350kW Hi-Charger

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Zalman3 »

Hyundai Hi-Charger, EV charging redefined. Enjoy effortless charging experience with 350kWh ultra-fast EV charger.


Trots att Hyundai gått med i Ionity så tittar dom på egna laddstationer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Henrik Torphammar »

KWh.... Gött
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5908
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Gustafsson »

Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Mickep »

Spännande att se vilka bilar och laddhastigheter hyundai planerar. (nu när det finns en del 100 kw+ laddare).
Tror dock inte vi ser hastigheter över 150 kW, men bar de kan hålla ett lågt pris är det acceptabelt (;) )
Jerka
Inlägg: 976
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Jerka »

Gustafsson skrev:
Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Hyundai 350kW Hi-Charger

Inlägg av Lindstromer »

Jerka skrev:
Gustafsson skrev:
Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.
Det problemet bör väl snarast lösas genom tillgång till laddning vid gatuparkering, snarare än att erbjuda jättesnabb laddning. Lär bli mycket billigare att bygga 11kW i större mängd, än 350kW t.ex. ;)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Skriv svar