Hyundai Hi-Charger, EV charging redefined. Enjoy effortless charging experience with 350kWh ultra-fast EV charger.
Trots att Hyundai gått med i Ionity så tittar dom på egna laddstationer.
Moderator: Redaktion
Hyundai Hi-Charger, EV charging redefined. Enjoy effortless charging experience with 350kWh ultra-fast EV charger.
Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.Gustafsson skrev:Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.
Det problemet bör väl snarast lösas genom tillgång till laddning vid gatuparkering, snarare än att erbjuda jättesnabb laddning. Lär bli mycket billigare att bygga 11kW i större mängd, än 350kW t.ex.Jerka skrev:Det är bra om man bor i lägenhet och saknar hemmaladdning.Gustafsson skrev:Undrar var ”the sweet spot” när det gäller laddhastigheten ligger. Om man accepterar att bilar med > 100 kWh är onödigt och att man på långresa kan nöja sig med etapper på ca 35-40 mil ( ca 70kWh/laddning) så skulle man behöva ladda i 12 minuter eller mindre varje gång. Är det öht meningsfullt att satsa på ännu snabbare laddning ? Det känns som att battericeller som klarar sådan laddning ligger inom räckhåll att tillverka hyggligt snart.