SC ovan Sollentuna - Ej för model 3?
Moderator: Redaktion
SC ovan Sollentuna - Ej för model 3?
De två Tesla-laddplatserna strax ovan Sollentuna vid E4an.
Ingen av dessa går att ladda Model 3 på?
Finns planer på att komplettera med CCS?
Ingen av dessa går att ladda Model 3 på?
Finns planer på att komplettera med CCS?
Re: SC ovan Sollentuna - Ej för model 3?
Laddplatsen vid SC har CCS. Åtminstone sist jag var där för typ 6 månader sedan...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Det är väl tänkt att den ska försvinna när den utanför Uppsala öppnar och det är därför de inte har satt dit CCS.
- metchristian
- Teslaägare
Finns ju supercharger i Uppsala, norr om Uppsala: fullerö. Eller menar du att tesla ska öppna service center?Jerker skrev:Det är väl tänkt att den ska försvinna när den utanför Uppsala öppnar och det är därför de inte har satt dit CCS.
Laddaren i bilen är en sak kontakten till den en annan.JanE skrev:Har inte X och M3 samma laddare?
Model 3 laddar likström via CCS, Model S/X via lätt modifierad Typ 2.
Model 3:

Model X:

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag visste att de såg olika ut men trodde att laddkabeln till X skulle passa även till M3. Har laddbox till min X i garaget, men inser nu att den blir obrukbar till min M3. Riktigt dåligt av Tesla!Svenssons skrev:Laddaren i bilen är en sak kontakten till den en annan.JanE skrev:Har inte X och M3 samma laddare?
Model 3:
Model X:
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Nej din box hemma kommer att fungera eftersom den enbart laddar via typ2-kontakten 
Där är det lika på alla

Där är det lika på alla

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det är inga problem att använda samma hemmaladdare till X och 3.JanE skrev:Jag visste att de såg olika ut men trodde att laddkabeln till X skulle passa även till M3. Har laddbox till min X i garaget, men inser nu att den blir obrukbar till min M3. Riktigt dåligt av Tesla!Svenssons skrev:Laddaren i bilen är en sak kontakten till den en annan.JanE skrev:Har inte X och M3 samma laddare?
Model 3:
Model X:
Skillnaden gäller bara på SuC (och andra snabbladdare).
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Gustafsson
- Teslaägare
Den kommer att funka fint med M3. Det är vara vid DC laddning detta har betydelse. All typ2 laddning funkar som det ska på bägge bilarna, så du kan slappna av.
Oj trea på bollen.. det gick fort
Oj trea på bollen.. det gick fort
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Just, det... Nja, det var nåt jag hörde om att de inte uppgraderat den eftersom den ändå ska bort. Låter det vara osagt om orsaken till det.metchristian skrev:Finns ju supercharger i Uppsala, norr om Uppsala: fullerö. Eller menar du att tesla ska öppna service center?Jerker skrev:Det är väl tänkt att den ska försvinna när den utanför Uppsala öppnar och det är därför de inte har satt dit CCS.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Något förvirrad tråd i god TCS-tradition
För att återgå till grundfrågan, i Upplands Väsby finns alltså två laddplatser:
1. en ”vanlig” supercharger (SuC) med sex platser, som inte konverterats till CCS och enligt rykten skall läggas ned någon gång i framtiden.
2. vid Service Center (SC) 500m norr om 1 finns två laddplatser med CCS, dessa kan dock endast användas utanför kontorstid.
/fth

För att återgå till grundfrågan, i Upplands Väsby finns alltså två laddplatser:
1. en ”vanlig” supercharger (SuC) med sex platser, som inte konverterats till CCS och enligt rykten skall läggas ned någon gång i framtiden.
2. vid Service Center (SC) 500m norr om 1 finns två laddplatser med CCS, dessa kan dock endast användas utanför kontorstid.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options