Jag tänkte nog inte främst på existerande fordon, utan framtida tillämpningar, där man har möjlighet att anpassa.
Jetmotorer går ju att köra på nästan vad som helst, inkl gas och rapsolja. HVO100 funkar med all säkerhet utmärkt. Men energidensitet och pris är ju a och o på långdistansflygningar.
Att biobränsle för flyg är svindyrt idag skulle jag tippa är pga att det skall vara exakt kompatibelt med bränslesystemen i befintliga flottor, och att minsta förändring kräver omfattande byråkrati för certifiering.
Entreprenadmaskiner tror jag inte behöver något annat än batterier. Skulle det vara så att man inte kan få fram en kabel eller batterikärra så kanske man kan ha ett släpbart kraftverk med något av ovannämnda bränslen.
Miljöpartiet satsar på etanol – vill ge bonus till ombyggad
Moderator: Redaktion
Re: Miljöpartiet satsar på etanol – vill ge bonus till ombyg
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -