Ok, här behöver jag era kloka råd. På något sätt har det man kopplar bältet till för mittsätet fallit ner under sätet. Kan det kallas bältesspänne kanske? Ja ja, jag chansar på det, ni fattar.
Man ser det knappt på bilden men den skymtar där nere bredvid det spännet som sitter normalt.
Har ni några tips på hur man kan få upp spännet igen? Själva sitsen verkar inte gå att lyfta på och att fälla ryggarna hjälper inget heller.
Att försöka fiska upp spännet är inte heller det enklaste eftersom hålet är så litet.
Spännet till bältet i baksätet är borta
Moderator: Redaktion
Re: Spännet till bältet i baksätet är borta
Tror det finns en hake/hakar under soffan framtill som man kan haka loss och lossa sitsen. Akta bara ev sladdar o dyl om kan finnas. Har ej testat själv så tar inget ansvar.Mats79 skrev:Ok, här behöver jag era kloka råd. På något sätt har det man kopplar bältet till för mittsätet fallit ner under sätet. Kan det kallas bältesspänne kanske? Ja ja, jag chansar på det, ni fattar.
Man ser det knappt på bilden men den skymtar där nere bredvid det spännet som sitter normalt.
Har ni några tips på hur man kan få upp spännet igen? Själva sitsen verkar inte gå att lyfta på och att fälla ryggarna hjälper inget heller.
Att försöka fiska upp spännet är inte heller det enklaste eftersom hålet är så litet.

Ja men visst var det så! Lite pilligt men det där ju gick ju galant! Tack!
Superlätt att ta ut om man vill ha helt platt där när man packar ( eller sover) Det tar under en minut. Sen kan man ställa sätet framför framstolen tex.