M3 LR slutade ta emot laddning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
cosmos
Teslaägare

M3 LR slutade ta emot laddning

Inlägg av cosmos »

En kollega till mig körde från GBG till Sthlm förra veckan och stannade på SUC i Norrköping. Laddningen startar upp men avbryts snabbt. Laddkabeln går inte få loss. Batteriet har nu 17 mil. Han pratar med Tesla som ser problemet för honom men kan bara hjälpa honom få loss laddkabeln. Han gör alla omstarter av bilen som går, och provar ladda från annan laddare men det går inte. Bilen går att köra men han har bara 17 mil i batteriet så han kommer inte hem till GBG eller upp till Sthlm. Han får sitta i bilen och vänta på bärgare som Tesla fixar. Igår hämtar han bilen i Sthlm och man har inte hittat något som helst fel. Tesla säger dom varje dag har laddat bilen utan några problem. Min kollega tycker det känns olustigt och funderar redan nu på om och när det kan hända igen. För ca tre veckor kör jag in min MS på SUC i Ulricehamn en sen kväll och där pågår en bärgning av en Vit M3. Jag ser ingen förare utan det är bara två bärgningsgubbar där och dom vet inte mer än att dom ska hämta bilen som har problem. Har någon av er M3 ägare råkat ut för liknande problem med avbruten laddning och sedan inte fått bilen att vilja börja ladda igen med resultatet bärgning till närmsta Tesla SC? Om ägaren till den vita M3 som bärgades i Ulricehamn läser detta så hade det varit intressant att höra om du hade samma problem.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Re: M3 LR slutade ta emot laddning

Inlägg av R2D2 »

Liknande hände mig i somras, det löste sig men det var sjukt irriterande vid tillfället.

viewtopic.php?f=51&t=17273&p=350892#p350892
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Gussun

Inlägg av Gussun »

Hörde om en på model 3-forum på facebook som hämtade sin bil i onsdags (10/12) och skulle ladda vid silke krog på vägen hem, men det blev samma fel där. När han kom hem hade bilen 0% och den tog inte laddning i hemmaladdaren heller.

Tesla kom hämtade den och han fick hyrbil var det sista jag läste. Trist på en helt ny bil...

Frågan är vad det är för fel om fler drabbas. Är det SuC?
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare

Inlägg av BjornS »

Detta låter väldigt likt det min SR+ drabbades av för tre veckor sedan. Efter lång tid av dålig batterikapacitet (troligen redan från fabrik) sade bilen först "Batteriet kan inte laddas upp till 100%. Kontakta Tesla Service." för att bara några timmar senare helt sluta ta emot laddning.

Efter att ha provat omstarter och olika laddare ringde jag vägassistansen, som kollade på bilen över nätet och sedan beställde en bärgare till den. Bilen är fortfarande hos SC för batteribyte, förhoppningsvis får jag tillbaka den nästa vecka.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Skriv svar