Clunk

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Clunk

Inlägg av hybris »

Det verkar fungera bra att dela via molntjänst så kör på det sättet så bilderna kan behållas i högsta upplösning.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

bra service med lånebil. Får se hur de löser mina problem med bilen.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Tack för bilderna! Den ser precis så Engelsk ut som jag hade tänkt mig. Kunde få vara lite kraftigare metall så fick man lite mera lyster i det hela men det kan ju vara bättre i verkligheten... Den ljusa inredningen verkar passa bra också! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

I garaget är den väldigt mörkgrön. Jo lite brittiskgrön över den ;-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Den gröna växer på en... Tror det är en färg man uppskattar mer och mer. Idag åkte vi en sväng till Furuvik och vädret var kanon. den gröna ser bra ut och att den är mörk i grunden är bra. Den växlar till brittisk racing Green typ i solen. nej skulle fortfarande välja MC Red om jag köpte bilen igen men säger bara att den gröna är en trevlig färg. tror den blåa är liknande...
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

hybris skrev:
Den gröna växer på en... Tror det är en färg man uppskattar mer och mer. Idag åkte vi en sväng till Furuvik och vädret var kanon. den gröna ser bra ut och att den är mörk i grunden är bra. Den växlar till brittisk racing Green typ i solen. nej skulle fortfarande välja MC Red om jag köpte bilen igen men säger bara att den gröna är en trevlig färg. tror den blåa är liknande...
Var det du som laddade på husbilscampingen? Någon elbil skall visst ha gjort det sa dom, när jag ringde Furuvik och frågade om laddningsmöjlighet.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Nej laddade inte där men frågade dem om landningsplatser och de hänvisade till huscampingen. Det är under 10 mil från Uppsala så hade inget behov just igår.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

@lator: du är inte i Stockholm måndag eller tisdag. Skall troligen lämna tillbaka lånebilen då. om du vill se den live. är du i Uppsalami helgen kan jag visa den live också...
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

hybris skrev:
Men vad är detta ? Börjar Hybris se kvaliteter i andra färger än rött ? :shock: snart byter du väl nick också, till Ödmjuk eller nått ? :lol:

Att bestämma sig för att köpa en Tesla var lätt. Välja färg var värre. Länge trodde jag på just lånebilens kombo grön + gult skinn. Lite för mycket Jaguar tyckte jag till sist. Men visst är det snyggt ! Jag valde till sist den blå, mycket liv i den färgen också !
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Hybris har ju hybris eller hur? ;-)

älskar multicoat red så den är fortfarande mitt första val.

men jag hade nog inte funderat på grön innan. den är trevligare i verkligheten än jag trodde. yepp lite jagga över det hela.

om jag inte fick välja röd skulle jag klura på blå, vit eller svart. troligen inte svart då jag aldrig haft bra erfarenheter av svart och mikrorepor, repor och skit... Svart som är perfekt är snyggt som få men men...

även nyfiken på hur brun ser ut live. Brun och blå måste någon köpa och komma till Arlanda med i Augusti... :-)

Finns några BMW färger jag skulle vilja se på model S. Speciellt några av de blåa nyanserna... Liksom carbon black,,, :-)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Lånebilen hade bara gått 35 mil. Helt ny P85+
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

hybris skrev:
@lator: du är inte i Stockholm måndag eller tisdag. Skall troligen lämna tillbaka lånebilen då. om du vill se den live. är du i Uppsalami helgen kan jag visa den live också...
Tyvärr så är jag trogen mitt Jämtland hela Juli. Kommer förbi en sväng i början på Augusti. Kanske tittar in till sevicecenter då och ser vad som finns där...
Levererar de fortfarande ut bilar från Täby eller har de tagit över det vid servicecenter?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

jans skrev:
hybris skrev:
Men vad är detta ? Börjar Hybris se kvaliteter i andra färger än rött ? :shock: snart byter du väl nick också, till Ödmjuk eller nått ? :lol:

Att bestämma sig för att köpa en Tesla var lätt. Välja färg var värre. Länge trodde jag på just lånebilens kombo grön + gult skinn. Lite för mycket Jaguar tyckte jag till sist. Men visst är det snyggt ! Jag valde till sist den blå, mycket liv i den färgen också !
Jag valde också blå. Tycker den färgen passar utmärkt på Teslan. Den ser verklig exlusiv ut då, tycker jag iaf.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Mera OT om kulörer. :)
Jag har en blå på ingång i mitten av augusti.
Som tur var hade jag tjänsteärende till Oslo i samma veva som jag skulle beställa i våras och fick se i princip alla färger live i trafiken. Det ändrade mitt val från grå till blå. Med brun som god tvåa, fast den är bara snygg med 21" hjul och svart klädsel. Blir lite lite gubbig med 19" och ljust skinn IMHO. Grön hade varit en option, men jag ville inte ha samma som mina kompanjoner som kör grön resp svart. ;)
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Min är brun, och tänkte försöka ta mig till Arlanda 30 augusti, om det inte krockar med annat i livet.

Har däremot inte 21", så får sätta på mig gubbkepsen isåfall för att passa till bilen (däremot svart klädsel).
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Trevligt med brun på Arlanda. ni med blåa se till att komma Ni med. Kul med variation! Ingen model S är ju ful. Bara mer eller mindre skitsnygg typ... ;-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Mycket färgsnack nu i denna tråd. Har ni observerat omröstningen jag la upp om färgval? Ja, jag vet att det heter nyans egentligen men det skiljer ju på färg också. Solid, metallic, multicoat...
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Daniel skrev:
Min är brun, och tänkte försöka ta mig till Arlanda 30 augusti, om det inte krockar med annat i livet.

Har däremot inte 21", så får sätta på mig gubbkepsen isåfall för att passa till bilen (däremot svart klädsel).
Misstänkte att jag skulle trampa på någon tå... :roll: ;) :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

olarsson skrev:
Daniel skrev:

Misstänkte att jag skulle trampa på någon tå... :roll: ;) :D
Ingen fara! Är ungdomlig i övrigt både till ålder och sinne ;)

Bild på min turd on wheels i kvällningen.

Bild
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

de verkar ha en lustig process på Tesla. servicecentret konstaterar vad felet är på bilen och måste invänta svar från Europa för att få göra arbetet... Tiden går. bilen inlämnad i Torsdag och kör fortfarande lånebil... Börjar bli irriterad...
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Har de sagt vad de har kommit fram till att det beror på. Intresserad av det tekniska som man är vore det intressant att få veta...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Bakaxel och driveunit verkar det som... Glapp i bakaxeln men verkade även vara något med driveunit. får se när det är löst. det är prio 1-3 på min lista. De andra felen kan jag nästan leva med men inte detta. rattleljudljudet är iofs störande men typ nummer 4 på min prio.

Övriga fel på listan:
Fukt i baklyktorna (ny list tror jag de pratade om)
rattleljud från instrumentpanelen
Dåligt ljud i FM radion
Montera skydden under bilen
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Kan det vara att Tesla Europa övervakar att de första bilarna i Sverige får rätt diagnos och åtgärder? Innan svenska serviceteamet har hunnit bli varm i kläderna. Då förstår man att de ska approva allting på de första bilarna.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Inget konstigt i sig tycker jag då det är garantiarbeten.
På en relativt ny bmw jag hade för några år sedan så fanns ett konstruktionsfel som orsakade lite rost på ett visst ställe. Trots att det var ett känt problem så var verkstaden tvungna att ha godkännande från bmw i Tyskland innan de åtgärdade. Det tog 3-4 veckor har jag för mig...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

På BMW har jag aldrig fått vänta fem dagar med bilen inne på service. hade ett rejält garantijobb med en Alpina som var goodwill. de löste det och fick ok samma dag. Skulle kosta ca 80000 SEK att reparera. alpina tog det på goodwill vilket var helt fantastiskt. kört BMW i runt 15 år innan och aldrig haft bilar inne längre än två dagar oavsett fel. skicka reservdelar kan ta tid speciellt om det är lackering men det vet man innan bilen tas in... nej BMW är inte perfekta men BMW Novation i Uppsala är en av de bästa serviceverkstäder jag haft.

hörde från svenska SC att de haft samma issues i Danmark så tror inte det har något att göra med att Sverige är nyöppnat... det verkar som Teslas process med godkännande från tekniker centralt inte skalar.... De lär behöva låta sina SC ta egna beslut annars kommer det bli fler och fler missnöjda med service.
Skriv svar