Laddningsproblem med Tibber

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Laddningsproblem med Tibber

Inlägg av Vidio »

Hej,

Undrar om någon har förslag på lösning av detta problem, någon som varit med om liknande?

Jag använder mig av smartladdning på Easee laddbox.
Laddningen drog igång inatt, men avbröts med drygt 60% laddning.
Är inte i närheten av bilen, men försöker nu ”pusha” igång laddningen genom att ha stängt av smartladdning och trycka på ”starta” i tibberappen. Inget händer.
Försöker även från Tesla-appen att trycka på ”starta laddning”, men får bara ”laddningen kunde inte startas”.

Någon som har en aning om vad problemet kan vara och eventuell lösning? Fel på laddaren? Fel på bilen? :oops:

Lite bekymrad här...
E46A8F4C-AD3C-4669-AA6D-9A6EF819BD2D.png
Användarvisningsbild
Dancar
Teslaägare

Re: Laddningsproblem med Tibber

Inlägg av Dancar »

Har du provat att koppla bort bilen från ditt Tibber-konto? (i appen gå till "Mitt konto" -> mina elbilar -> klicka på din bil -> koppla ifrån bil. Ingen aning om det hjälper men är det enda jag kan komma på. Då borde ju bilen vara helt fri från Tibbers smarta laddning tänker jag.
Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Inlägg av Vidio »

Dancar skrev:
Har du provat att koppla bort bilen från ditt Tibber-konto? (i appen gå till "Mitt konto" -> mina elbilar -> klicka på din bil -> koppla ifrån bil. Ingen aning om det hjälper men är det enda jag kan komma på. Då borde ju bilen vara helt fri från Tibbers smarta laddning tänker jag.
Nej, det har jag inte provat än!
Tänkte att jag ska åka hem och koppla ur kabeln och koppla in igen, funkar inte det så provar jag att göra en reset på bilen, funkar inte det kör jag på ditt tips!
Är lite oroad att det är fel på bilen eller laddaren... :cry:
Användarvisningsbild
erkap
Teslaägare

Inlägg av erkap »

Jag har haft lite problem med laddningen i min Model S senaste veckan eller så. En gång kunde jag inte starta laddning i appen och den andra gången så avbröts en pågående laddning. Den pågående laddningen hoppade igång av sig själv igen.

Har en laddbox från Garo och när jag läser ditt inlägg så funderar jag på om det är någon bugg med senaste uppdateringen (2019.40.2.1).
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
Användarvisningsbild
peza
Teslaägare

Inlägg av peza »

Hej.

Hade typ liknande problem innan jag förstod hur det funkade med tibber och deras ladda på priset är lågt.
Pratade med dom om problemet, och dom sa att kolla i appen dör finna en rund icon som har bilens namn, där står det ofta "laddningen stoppades fortsätter kl 02"

inge liknande för dig då laddningen stoppats??

/Peter
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Inlägg av Vidio »

peza skrev:
Hej.

Hade typ liknande problem innan jag förstod hur det funkade med tibber och deras ladda på priset är lågt.
Pratade med dom om problemet, och dom sa att kolla i appen dör finna en rund icon som har bilens namn, där står det ofta "laddningen stoppades fortsätter kl 02"

inge liknande för dig då laddningen stoppats??

/Peter
Hej,

Nej, jag har haft den ett tag och börjat förstå hur den fungerar. Så det är inte det.
Jag har provat att stänga av smartladdningen och starta laddning sen både från Tibber-appen och från Tesla-appen, men inget fungerar.

På väg hem nu, ska försöka få igång den när jag väl är hemma.

Tibber-supporten har inte svarat på hela dagen heller...
Skriv svar