Kartan uppdaterad, men inte navigatorn

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare

Kartan uppdaterad, men inte navigatorn

Inlägg av jtesla »

När jag passerade Sundsvall idag noterade jag detta skapligt irriterande beteendet hos kartan/navigatorn.

När jag kör förbi Sundsvall så fanns "nya" bron på E4:än på kartan och visade att bilen Körde där och pilen visades på kartan (E4) .
Dock vägrade navigatorn att kännas vid den och ville lura ut mig på småvägar.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Surfaren
elbilist

Re: Kartan uppdaterad, men inte navigatorn

Inlägg av Surfaren »

Vi får väl hoppas att dom gjort något åt kartan/navigatorn i version 7, att ha två helt olika system verkar ju inte helt optimalt.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Klassiskt fel som diskuterats hundra gånger här på forumet. Kartan på stora skärmen är Google Maps onlinekartor och navigatorn är Navigons offlinekartor som ligger lagrade i bilen. Kartorna uppdaterades senast 2013 tror jag..
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Klassiskt fel som diskuterats hundra gånger här på forumet. Kartan på stora skärmen är Google Maps onlinekartor och navigatorn är Navigons offlinekartor som ligger lagrade i bilen. Kartorna uppdaterades senast 2013 tror jag..
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

bylund skrev:
haha.. höll samma sak som sist på att hända?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Herr X skrev:
bylund skrev:
haha.. höll samma sak som sist på att hända?
Jo. Detta blev kanske lite internt, men vi gjorde den här övningen för drygt en vecka sedan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
Jo. Detta blev kanske lite internt, men vi gjorde den här övningen för drygt en vecka sedan.
-> "Du har inte behörighet att visa denna kategori."
Buhuu, jag måste vänta två månader för att få klarhet i detta. Snyft. :(
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Hehe bylund och herr x :) Gissar på att båda kopierade samma gamla svar samtidigt. Är det nyskrivet blir jag dock lite rädd :P
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar