Spec nedan. Överlåtes pga nytt jobb. Mindre parkeringsskada som kommer åtgärdas
Vid intresse, maila fredrik@outwood.se eller vid frågor - fråga i denna tråd

Finns i Stockholm
Moderator: Redaktion
Fanns inga bilar med drag då.pubbe skrev:Har den dragkrok?
Precis, tyvärr intefrippan skrev:Fanns inga bilar med drag då.pubbe skrev:Har den dragkrok?
Vad är restvärdet på avtalet beräknat på? 2000 mil/år? Ingen första förhöjd antar jag?fbodin skrev:Avtalet är snart 10 mån av 36 och innan det gått ett år går det inte att räkna ut restvärdet
Det betyder att man får ta över företagsleasingen från ett bolag till ett annat då det är för tidigt att bryta avtalet
Kostnaden är 5858,20 kr ex moms = 7310,25 ink moms per månad
Miljöbonusen kom i okt och är således medräknad
Vad menas med att restvärdet inte går att räkna ut? Man vet ju vad man betalar och då borde väl restvärdet vara sätt innan man ens skriver på avtalet.fbodin skrev:Avtalet är snart 10 mån av 36 och innan det gått ett år går det inte att räkna ut restvärdet
Det betyder att man får ta över företagsleasingen från ett bolag till ett annat då det är för tidigt att bryta avtalet
Gissningsvis DnB eftersom de tenderar att vara griniga mot att bryta avtalet innan 12 månader gått. Men det går att räkna ut restvärdet på dnbportal.se.Pontus skrev:Vad menas med att restvärdet inte går att räkna ut? Man vet ju vad man betalar och då borde väl restvärdet vara sätt innan man ens skriver på avtalet.fbodin skrev:Avtalet är snart 10 mån av 36 och innan det gått ett år går det inte att räkna ut restvärdet
Vad är det för leasingbolag?
Brukar vara att typ bara betalar ränta första året och betalar av mest under sista året. Är upplagt så att man har kvar bilen perioden ut.grenhall skrev:Gissningsvis DnB eftersom de tenderar att vara griniga mot att bryta avtalet innan 12 månader gått. Men det går att räkna ut restvärdet på dnbportal.se.Pontus skrev:Vad menas med att restvärdet inte går att räkna ut? Man vet ju vad man betalar och då borde väl restvärdet vara sätt innan man ens skriver på avtalet.fbodin skrev:Avtalet är snart 10 mån av 36 och innan det gått ett år går det inte att räkna ut restvärdet
Vad är det för leasingbolag?
Long Range AWDgrenhall skrev:Nu kanske min fråga är lite obefogad men eftersom jag är intresserad av att byta ut vår Leaf så frågar jag ändå. Vilken modell är det? För det framgår inte.
Jag kan svara för den lär hamna ungefär på samma som jag har på min dvs. strax under 4000:-.Enfant Terrible skrev:Intressant. Leasingen på min S90D går mot sitt slut. Vad har du för förmånsvärde?