https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rimac_Automobili
De kör med högre
Moderator: Redaktion
Jag säger bara, bring it on! Inget är bättre än fler bra elbilar. Men det är en sak att skriva om det och en annan att realisera. Många flådiga projekt florerar i media från renommerade tillverkare, men än har vi inte sett någon på gatan.kontakten2 skrev:Har ni läst om Rimac? Den ser ut att bära samma teknik och i vissa fall bättre (superbil) men väldigt intressant. En pionjär likt Elon
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rimac_Automobili
De kör med högrespänning och löser antagligen en del problem med kontaktorn där samt klarar 200kw laddning på 92kwh batteriet.
Nä och det märker man också när de pratar om antalet, de planerar att bygga några hundra 2020 så inget som kommer konkurrera mot Tesla mer än att de kanske kan hjälpa andra bilföretag att konkurrera med Tesla.Feddan skrev:Kostade inte den där Concept One typ 10 miljoner? Kul med fler spelare helt klart men inget jag jämfört med Model S.
Ok, den rullar redan, men man har aldrig hört om den trots ganska stort elbilintresse. Då tror jag nog dom får jobba lite med sin marknadsföring.kontakten2 skrev:Den rullar på gatan
De säger i videon att de planerar att producera 5 bilar i år, krävs inte mycket marknadsföring för att få de fem bilarna sålda.HelectriC skrev:Ok, den rullar redan, men man har aldrig hört om den trots ganska stort elbilintresse. Då tror jag nog dom får jobba lite med sin marknadsföring.kontakten2 skrev:Den rullar på gatan
vigge50 skrev:De säger i videon att de planerar att producera 5 bilar i år, krävs inte mycket marknadsföring för att få de fem bilarna sålda.HelectriC skrev:Ok, den rullar redan, men man har aldrig hört om den trots ganska stort elbilintresse. Då tror jag nog dom får jobba lite med sin marknadsföring.kontakten2 skrev:Den rullar på gatan
Hehe, knappast. Men vem vet kanske tillsammans med Koenigsegg?bylund skrev:Den icketyska europeiska biltillverkaren Elon nämnde som vill vara med på superchargernätverket?
Jag gissar att den icketyska biltillverkaren är Koenigsegg av följande anledningar:bylund skrev:Den icketyska europeiska biltillverkaren Elon nämnde som vill vara med på superchargernätverket?
Fram till den nya Tesla Roadster kommerLarsL skrev:En sak som faktiskt talar emot är att Koeningsegg är att deras elbil förmodligen kommer vara snabbare än Tesla...
Tror inte någon har nåt emot om en bil som kostar 10+ miljoner är snabbare än en TeslaLarsL skrev:En sak som faktiskt talar emot är att Koeningsegg är att deras elbil förmodligen kommer vara snabbare än Tesla...