Kända leveransproblem T3 Long Range?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

AndersJ

Kända leveransproblem T3 Long Range?

Inlägg av AndersJ »

Godkväll!

Undrar stillsamt om det är fler än jag som har leveransproblem av T3 Long Range?
Fick ett första leveransdatum den 2:a December (2019) och sedan dess har jag fått ett nytt datum varje vecka.
Dagen innan tänkt leveransdatum kommer ett mail med att tänkt tid är avbokad och ny tid är en vecka senare.

Senaste budet är den 26:e December. Ja - jag har ringt och kollat att bilar levereras en helgdag.

Leveransplats Trosta Park - Arlanda.

Alla papper är i ordning. Företagsleasing klar och godkänd med DNB.

När jag kontaktar Tesla får jag till svar att bilen inte registrerats än... Snart 4 veckor för att registrera en bil??

Dela med er.

Allt gott!

// Anders
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Kända leveransproblem T3 Long Range?

Inlägg av metchristian »

AndersJ skrev:
Godkväll!

Undrar stillsamt om det är fler än jag som har leveransproblem av T3 Long Range?
Fick ett första leveransdatum den 2:a December (2019) och sedan dess har jag fått ett nytt datum varje vecka.
Dagen innan tänkt leveransdatum kommer ett mail med att tänkt tid är avbokad och ny tid är en vecka senare.

Senaste budet är den 26:e December. Ja - jag har ringt och kollat att bilar levereras en helgdag.

Leveransplats Trosta Park - Arlanda.

Alla papper är i ordning. Företagsleasing klar och godkänd med DNB.

När jag kontaktar Tesla får jag till svar att bilen inte registrerats än... Snart 4 veckor för att registrera en bil??

Dela med er.

Allt gott!

// Anders

Troligen regskytarna som inte kommit, läs väntrum model 3 så kan du läsa om regproblem som kommit pga nya regler hos transportstyrelsen from 8/12. Jag fick själv min lev framskjuten tills idag (1veckas framflyttning pga dessa nya regler) idag lev 22bilar och på måndag 66 ska lev ut vid trosta så de jobbar för fulla muggar!
Skriv svar