Knarrade ljud

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Knarrade ljud

Inlägg av PhR34k »

Har fått ett knarrade plast ljud ifrån vänstra falkvingedörren. Det låter när man åker, låter som plast som gnuggar mot plast. Enligt en passagerare kom det ifrån taket på dörren men när man kör så låter det som att det kommer ifrån mitten på dörren alt baksätet. Har låtit i typ 4 veckor och jag kommer köra av vägen snart för jag stör mig något fruktansvärt på det och dessutom ska jag bila till Spanien på lördag. Är det någon som vet vart det kommer ifrån?
Tack på förhand

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare

Re: Knarrade ljud

Inlägg av Hjortis »

Har fått exakt samma knarr för några veckor sedan, inbillar mig att det uppstod efter ett listbyte som gjordes och var en serviceåtgärd i samband med en annan reparation.

Ljudet kommer från höger sida och spontant gissar jag att ljudet kommer från mittstolen höger bak, men jag har inte undersökt knarrandet närmare än, men listigare låter mer rimligt, och det är värre i en kall bil har jag fått för mig, och ja, sjukt irriterande i en annars ganska tyst bil.

/Hjortis
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Re: Knarrade ljud

Inlägg av PhR34k »

Jag började leta efter ljudet när jag stod vid ett rödljus och det går att framkalla lite när man trycker typ mitt på falkvingedörren. Jag har tidigare tryckt och bankat lite på taket på dörren utan att höra något ljud så jag misstänker att det kommer mitt på dörren. Ska forska vidare.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Skriv svar