Hej!
Letade lite tvätt trådar i forumet men hittade inget bra om underredet på Model S. Tips om tvätt av underrede? Bara försöka komma åt och spola med högtryck? Eller ska man bara skita i det?
Tvätt underrede
Moderator: Redaktion
Re: Tvätt underrede
Bra fråga... Har tidigare "lärt mig" att man ska undvika underspolning. Enda Automattvätt jag använder är Circle K på Birger Jarlsgatan, de har precis bytt tvätt och numera har alla utom "sämsta" programmet underspolning. De sa också att de "hört" att man inte ska underspola Tesla.VarroF skrev:Hej!
Letade lite tvätt trådar i forumet men hittade inget bra om underredet på Model S. Tips om tvätt av underrede? Bara försöka komma åt och spola med högtryck? Eller ska man bara skita i det?
Vore bra om någon hade lite mer verifierad åsikt kring detta

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Vill helst slippa automattvättar, inte bra för lacken väl?Legato skrev:Bra fråga... Har tidigare "lärt mig" att man ska undvika underspolning. Enda Automattvätt jag använder är Circle K på Birger Jarlsgatan, de har precis bytt tvätt och numera har alla utom "sämsta" programmet underspolning. De sa också att de "hört" att man inte ska underspola Tesla.VarroF skrev:Hej!
Har tom frågan SC i Malmö, men varken service personal eller teknikern hade något givet tips.
Tvättar sällan i automat, men de gånger jag gör det så gör jag det just i den tvätten då den är borstlös och med färskvatten... Mao tom skonsammare än för hand. Tyvärr blir det inte rent "nog" så använder den bara som "mellantvätt" ibland.VarroF skrev:Vill helst slippa automattvättar, inte bra för lacken väl?Legato skrev:Bra fråga... Har tidigare "lärt mig" att man ska undvika underspolning. Enda Automattvätt jag använder är Circle K på Birger Jarlsgatan, de har precis bytt tvätt och numera har alla utom "sämsta" programmet underspolning. De sa också att de "hört" att man inte ska underspola Tesla.VarroF skrev:Hej!
Har tom frågan SC i Malmö, men varken service personal eller teknikern hade något givet tips.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021