Hur ser jag om jag fått referal km för suc
Moderator: Redaktion
- metchristian
- Teslaägare
Fick min m3 i torsdag, mkt nöjd.
Dock så kan jag inte någonstans hitta någon info om de 1500km fria suc man skulle få vid lämnade av referal kod.. ser man det bara när man väl är vid en suc? Vill ju få bekräftat jag fick dessa 1500km.
Dock så kan jag inte någonstans hitta någon info om de 1500km fria suc man skulle få vid lämnade av referal kod.. ser man det bara när man väl är vid en suc? Vill ju få bekräftat jag fick dessa 1500km.
Re: Hur ser jag om jag fått referal km för suc
I appen. Längst upp till höger. Tryck på skattkistan.
- metchristian
- Teslaägare
Där står ingenstans att jag har erhållit...R1883RM4n skrev:I appen. Längst upp till höger. Tryck på skattkistan.
Står Ju bara att jag kan dela ut min kod för att erhålla...
Det står hur många km du har kvar, där längst upp om du klickar på kistan. Använde du en kod när du beställde eller är den tillagd efteråt?
- metchristian
- Teslaägare
LarsL, Din kod faktiskt som jag använde, jag mailade den till säljaren under säljprocessen och hon bekräftade att hon skulle lägga in det. Säkert glömt bort det!LarsL skrev:Det står hur många km du har kvar, där längst upp om du klickar på kistan. Använde du en kod när du beställde eller är den tillagd efteråt?
Så ser det ut för mig.. eller är det en skattkista i bilen jag ska kolla efter(ej kollat om det finns någon sån så kan ha fel)
Det är rätt ställe du tittar på och där ser man att de inte gett dig någon fri laddning. Än.
- metchristian
- Teslaägare
Så då bör jag kontakta dem och säga åt dem?R1883RM4n skrev:Det är rätt ställe du tittar på och där ser man att de inte gett dig någon fri laddning. Än.
fan jag som tänkte jag skulle prova suc i dagarna.. jaja får väl betala...
Din referal syns inte på min sida så något har nog gått fel. Du får höra av dig till försäljaren igen och hoppas att hon kan fixa det i efterhand.metchristian skrev:LarsL, Din kod faktiskt som jag använde, jag mailade den till säljaren under säljprocessen och hon bekräftade att hon skulle lägga in det. Säkert glömt bort det!LarsL skrev:Det står hur många km du har kvar, där längst upp om du klickar på kistan. Använde du en kod när du beställde eller är den tillagd efteråt?
Så ser det ut för mig.. eller är det en skattkista i bilen jag ska kolla efter(ej kollat om det finns någon sån så kan ha fel)
- metchristian
- Teslaägare
Jag har ju bevis på att hon bekräftat så det måste ju gå att lösa?LarsL skrev:Din referal syns inte på min sida så något har nog gått fel. Du får höra av dig till försäljaren igen och hoppas att hon kan fixa det i efterhand.metchristian skrev:LarsL, Din kod faktiskt som jag använde, jag mailade den till säljaren under säljprocessen och hon bekräftade att hon skulle lägga in det. Säkert glömt bort det!LarsL skrev:Det står hur många km du har kvar, där längst upp om du klickar på kistan. Använde du en kod när du beställde eller är den tillagd efteråt?
Nu kostar ju suc sisådär 2,5kr/kwh så jag gissar du råd oavsett. 
Trots vad folk säger så går det också att addera referal i efterhand. Maila dem bara. Det har fungerat för fler jag känner.

Trots vad folk säger så går det också att addera referal i efterhand. Maila dem bara. Det har fungerat för fler jag känner.
- metchristian
- Teslaägare
Ja, klart jag har rådR1883RM4n skrev:Nu kostar ju suc sisådär 2,5kr/kwh så jag gissar du råd oavsett.

Japp! Håller med. Så klart. Men antingen är de sena på bollen eller så har de missat. Oavsett så tycker jag du ska maila så får du dina 1500km. Men prova SuC gör du ju så klart oavsett det är coolt och ska inte väntas med. 

Det är så klart lite kul med gratis laddning men låta inte det förstöra glädjen med bilen.
- metchristian
- Teslaägare
Absolut inte! Gillar bilen skarpt även om jag redan hunnit irritera mig på regnsensorn... den är rent rubbish men det hoppas jag fixas i någon uppdatering.LarsL skrev:Det är så klart lite kul med gratis laddning men låta inte det förstöra glädjen med bilen.
(Har 2019.40.2.1)
Senast redigerad av metchristian, redigerad totalt 1 gånger.
-
Till och med så lite som 2,2 när jag laddade igår .R1883RM4n skrev:Nu kostar ju suc sisådär 2,5kr/kwh så jag gissar du råd oavsett.
Den är ändå bättre än tidigare. Min Mercedes var ibland lite halvdassig på att svepa när jag ville och lärde mig då att trycka lite lätt på spolarknappen för att få ett svep. Mercedesen verkade då vakna till liv och se att det regnar, det gör inte Teslan riktigt (än).metchristian skrev:Absolut inte! Gillar bilen skarpt även om jag redan hunnit irritera mig på regnsensorn... den är rent rubbish men det hoppas jag fixas i någon uppdatering.LarsL skrev:Det är så klart lite kul med gratis laddning men låta inte det förstöra glädjen med bilen.
(Har 2019.40.2.1)
Problemet med torkarna är IMO mest att det inte finns nån spak/vred för finjustering som det gör på många andra bilar.
Men nu funkar det riktigt bra i dagsljus IMO. När det är mörkt får man trycka nån gång extra eller i värsta fall sätta manuellt intervall.
Men nu funkar det riktigt bra i dagsljus IMO. När det är mörkt får man trycka nån gång extra eller i värsta fall sätta manuellt intervall.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Hände mig också när jag köpte i maj. Trots skriftlig bekräftelse från säljaren att han skulle lägga in koden så fick jag i efterhand ett ”sorry men...” beskedet att man var tvungen att själv lägga in koden. Säljaren hade bommat detta.metchristian skrev:Jag har ju bevis på att hon bekräftat så det måste ju gå att lösa?LarsL skrev:Din referal syns inte på min sida så något har nog gått fel. Du får höra av dig till försäljaren igen och hoppas att hon kan fixa det i efterhand.metchristian skrev:LarsL, Din kod faktiskt som jag använde, jag mailade den till säljaren under säljprocessen och hon bekräftade att hon skulle lägga in det. Säkert glömt bort det!LarsL skrev:Det står hur många km du har kvar, där längst upp om du klickar på kistan. Använde du en kod när du beställde eller är den tillagd efteråt?
Orkade inte tjafsa för 150 mil på SuC. Lite surt dock att man inte får vara med i kommande lotteri för Model Y.
Nu har jag dock tillslut fått en referral eftersom min syster också köpt en Model 3.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- metchristian
- Teslaägare
Säljaren mailade mig och sa att något gått fel. Så tyvärr kommer LarsL inte kunna få tillgodoräkna mitt användandet av hans kod utan de skulle ta min på en ny order så kommer bli en kund som kanske inte ens vet om va referal kod är som kommer få så jag ska få 1500 km men hon visste inte riktigt när dock.
- metchristian
- Teslaägare
Ja det löser sigLarsL skrev:Bra om det löser sig för dig, jag klarar mig.

metchristian skrev:Säljaren mailade mig och sa att något gått fel. Så tyvärr kommer LarsL inte kunna få tillgodoräkna mitt användandet av hans kod utan de skulle ta min på en ny order så kommer bli en kund som kanske inte ens vet om va referal kod är som kommer få så jag ska få 1500 km men hon visste inte riktigt när dock.

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- metchristian
- Teslaägare
Igår 23/12 fick jag min 1500km fria supercharger.. så det gick fort.