Det kanske är för att bilen är en linuxbil och elon föredrar android...

Om ni har stött på samma och lyckats lösa det säg gärna till!

Moderator: Redaktion
—-taliz skrev:Alltid funkat fint med min iPhone XR.
Men man får inte vara för snabb och klicka en massa, låt den tugga en stund. Och se till att iPhonen ligger på tex mittkonsolen eller nånstans där den har bra signal till bilen(tror antennen sitter i högra backspegeln).
Vet inte om det gör nån skillnad men brukar se till att iPhonen är upplåst och aktiv när bilen försöker ansluta.
Kanske också lösenordet spelar roll? Inte ha för långt/komplext?
Gussun skrev:—-taliz skrev:Alltid funkat fint med min iPhone XR.
Men man får inte vara för snabb och klicka en massa, låt den tugga en stund. Och se till att iPhonen ligger på tex mittkonsolen eller nånstans där den har bra signal till bilen(tror antennen sitter i högra backspegeln).
Vet inte om det gör nån skillnad men brukar se till att iPhonen är upplåst och aktiv när bilen försöker ansluta.
Tack men jag tycker att jag gjort allt det där och ändå klagar den... får testa på nytt.
Det är vad jag råkar köra med. Fem små bokstäver och sen tre siffror.Stevvee skrev:Gussun skrev:—-taliz skrev:Alltid funkat fint med min iPhone XR.
Tack men jag tycker att jag gjort allt det där och ändå klagar den... får testa på nytt.
Har du provat lösenord med enbart små bokstäver och utan siffror ?
Det händer mig då och då, ironiskt nog så kopplar den upp ändå. Dvs jag får felet, sen byter ikonen ändå och allt funkar. Upplever att det tenderar att hända mer om jag tvingar den att ansluta genom att klicka på mitt nätverksnamn, istället för att låta den ansluta själv automatiskt. Men det kan vara hörsägen..Gussun skrev:Nu funkar det. Oklart vad som är annorlunda. Den klagade ett tag på fel-konfigurerad DHCP-server men det försvann...
Nu är det bara att hoppas på att uppdateringen dimper ner.
Jag har haft exakt samma upplevelse. Verkar dock ha blivit bättre på senare tid.kenny skrev:Det händer mig då och då, ironiskt nog så kopplar den upp ändå. Dvs jag får felet, sen byter ikonen ändå och allt funkar. Upplever att det tenderar att hända mer om jag tvingar den att ansluta genom att klicka på mitt nätverksnamn, istället för att låta den ansluta själv automatiskt. Men det kan vara hörsägen..Gussun skrev:Nu funkar det. Oklart vad som är annorlunda. Den klagade ett tag på fel-konfigurerad DHCP-server men det försvann...
Nu är det bara att hoppas på att uppdateringen dimper ner.