Pin to drive?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Pin to drive?

Inlägg av metchristian »

Om man har pin to drive? Kan man åka iväg med bilen trots fel pinkod om man har keycard fysiskt i handen?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Pin to drive?

Inlägg av taliz »

Nej?
Hela poängen med Pin to drive är ju att man måste slå in koden för att kunna köra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

taliz skrev:
Nej?
Hela poängen med Pin to drive är ju att man måste slå in koden för att kunna köra.
Ville bara få det bekräftat! Tyckte mig läst att det går ju att gå förbi det: you can still bypass PIN to Drive by enabling Keyless Driving in your mobile app.

Edit: dock ser jag inte någonstans i min app där jag kan klicka i keyless drivning
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Du ska kunna stänga av det om du kan logga in på hemsidan (eller appen). Men inte mer bara keycard/fob.
Senast redigerad av evilirish, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

I appen väljer du ”Reglage -> Starta” för att starta bilen utan nyckel. Du måste då ange lösenordet till ditt konto.

Då krävs alltså inte PIN-koden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

bylund skrev:
I appen väljer du ”Reglage -> Starta” för att starta bilen utan nyckel. Du måste då ange lösenordet till ditt konto.

Då krävs alltså inte PIN-koden.
Ah tack för klargörandet! då jag hade missuppfattat det. Fan va bra me detta forum!
Skriv svar