Menyinställningar, hotspot och klimatinställningar
Moderator: Redaktion
Menyinställningar, hotspot och klimatinställningar
Några korta frågor efter att ha haft bilen några veckor nu.
Jag såg ett klipp på YouTube där TeslaBjörn pillade i menyerna. Det såg helt annorlunda ut än på min bil, snyggare. Har jag missat någon inställningsmeny etc?
Går det att dela ut internet, sk hot spot, FRÅN bilen?
Klimatinställningen i bilen är inställd på 23,5 grader. Detta är för mycket och jag brukar ställa ner till typ 21. Men varje gång jag startar bilen är tempen inställd på 23,5 igen. Hur kan man ändra? Bra för batteriförbrukningen också att inte dra på för mycket per automatik.
Jag såg ett klipp på YouTube där TeslaBjörn pillade i menyerna. Det såg helt annorlunda ut än på min bil, snyggare. Har jag missat någon inställningsmeny etc?
Går det att dela ut internet, sk hot spot, FRÅN bilen?
Klimatinställningen i bilen är inställd på 23,5 grader. Detta är för mycket och jag brukar ställa ner till typ 21. Men varje gång jag startar bilen är tempen inställd på 23,5 igen. Hur kan man ändra? Bra för batteriförbrukningen också att inte dra på för mycket per automatik.
Re: Menyinställningar, hotspot och klimatinställningar
Du kanske borde säga vilken bil du har. M3?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Ah, sorry. Tänkte det i grunden är samma mjukvara.
MX.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
MX.
Senast redigerad av John Galt, redigerad totalt 1 gånger.
Från vilket år var klippet? Det grafiska gränssnittet har ändrats ganska mycket under åren. Var mer färgglatt förr.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Haha, trodde det också var samma till alla.
Min hämtades ny i december. Björns har jag ingen aning om.
Min hämtades ny i december. Björns har jag ingen aning om.
Björns X var årsm 2016 och han har gjort videos mellan 2016 och 2019 med den. Under den tiden har den som alla andra teslor fått massor av olika programvaror med olika utseenden. Om du kollade på en video från t.ex. 2017 då hade den det utseende som alla teslors GUI hade 2017.
Men nu är det nästan 2020 och v10 som gäller.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Tesla Björns Model 3 är från 2019. Men det spelar ju mindre roll eftersom mjukvaran uppdateras löpande. Däremot är det ju två olika typer i Model S/X, med två skärm varav den stora vertikalt, medan Model 3 bara har en 15” skärm.tor-ake skrev:Björns X var årsm 2016 och han har gjort videos mellan 2016 och 2019 med den. Under den tiden har den som alla andra teslor fått massor av olika programvaror med olika utseenden. Om du kollade på en video från t.ex. 2017 då hade den det utseende som alla teslors GUI hade 2017.
Temperaturen är kopplad till förarprofilen och ofta får man en temp som tillhör Easy Enter precis när man kliver in i bilen sedan ändras det till din profil när du lagt i Drive. Kanske något sådant som spökar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Kopplas den till profilen på samma sätt som stolsinställningarna? Har inte sett någon fråga om huruvida jag vill ändra i profilen när jag ändrar temp, men ska kolla noggrannare nästa gång jag ändrar. Det vore guld om det är så eftersom jag och min fru vill ha extremt olika inställningar när vi kör.Pontus skrev:Temperaturen är kopplad till förarprofilen och ofta får man en temp som tillhör Easy Enter precis när man kliver in i bilen sedan ändras det till din profil när du lagt i Drive. Kanske något sådant som spökar?
Varje gång du gör en ändring så ser du(senaste sw) vid profilnamnet ”sparat/saved”. Så pilla hur mkt du vill med din inställning och din fru kan göra detsamma med sin. Oavsett så får ni era inställningar.John Galt skrev:Kopplas den till profilen på samma sätt som stolsinställningarna? Har inte sett någon fråga om huruvida jag vill ändra i profilen när jag ändrar temp, men ska kolla noggrannare nästa gång jag ändrar. Det vore guld om det är så eftersom jag och min fru vill ha extremt olika inställningar när vi kör.Pontus skrev:Temperaturen är kopplad till förarprofilen och ofta får man en temp som tillhör Easy Enter precis när man kliver in i bilen sedan ändras det till din profil när du lagt i Drive. Kanske något sådant som spökar?
Du vet säkert redan om att du kan knyta profiler till nycklarna?
Jag kollade nu och såg att inställningarna sparades (skillnaden mot annat är att man inte behöver trycka på "spara", förför har jag inte sett det).NinjaNiklas skrev:Varje gång du gör en ändring så ser du(senaste sw) vid profilnamnet ”sparat/saved”. Så pilla hur mkt du vill med din inställning och din fru kan göra detsamma med sin. Oavsett så får ni era inställningar.John Galt skrev:Kopplas den till profilen på samma sätt som stolsinställningarna? Har inte sett någon fråga om huruvida jag vill ändra i profilen när jag ändrar temp, men ska kolla noggrannare nästa gång jag ändrar. Det vore guld om det är så eftersom jag och min fru vill ha extremt olika inställningar när vi kör.Pontus skrev:Temperaturen är kopplad till förarprofilen och ofta får man en temp som tillhör Easy Enter precis när man kliver in i bilen sedan ändras det till din profil när du lagt i Drive. Kanske något sådant som spökar?
Du vet säkert redan om att du kan knyta profiler till nycklarna?
Det blir riktigt bra till sommaren eftersom vi har extremt stor skillnad i ventilation och AC då.
Och ja, vi har olika nycklar knutna till oss.
(Dock kvarstår inledningsfrågan - varför återgår tempen till 23,5 av sig självt? Jag får kolla nu hur den sparar.)
Kolla vad din app är inställd på, om du ställer den på 20 eller vad du önskar tror jag den kommer bestå där.
Tack för alla svar, det verkar som tempen uppför sig som den ska nu. 
Ingen har svarat på frågan om bilen som hot spot. Går det?

Nej, bilen går inte att använda som hotspot.John Galt skrev:Tack för alla svar, det verkar som tempen uppför sig som den ska nu.
Men troligtvis blir tempen man ställer in i appen sparad under profilen easy enter om den sparas alls.kangru skrev:Kolla vad din app är inställd på, om du ställer den på 20 eller vad du önskar tror jag den kommer bestå där.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit