Namn på er Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Namn på er Model 3
Namnet blev helt enkelt bokstäverna i regnumret - "Tez".
Kallas även Tessan till vardags.

Röd MYLR med drag.
Säkert inte först men har inte följt tråden slaviskt.
Min heter Sladdis.
Min heter Sladdis.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Har tyvärr inte fått min ännu, men namnet är redan klart.
Den kommer heta Vesslan eftersom min son (4år) hela tiden frågar om när pappas vessla kommer......
Den kommer heta Vesslan eftersom min son (4år) hela tiden frågar om när pappas vessla kommer......
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Hämtade 20 september...
Elize.

Elize.

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Har döpt min M3P till Deimos efter en av Mars månar, Den är namngiven efter Deimos, son till krigsguden Ares. Deimos, fruktan personifierad i den grekiska mytologin.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Deimos_(m%C3%A5ne)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Deimos_(m%C3%A5ne)
Min heter ALFRIDA. Efter stormen som drog in över Åland och Roslagen för exakt ett år sen och orsakade stora skador på skog och elnät. Jag fick stora skador i min egen skog men för virket köpte jag en Tesla så det kom något positivt av stormen
Från Wikipedia: "Åland drabbades väldigt hårt av stormen natten till onsdagen den 2 januari. På Bogskär i Kökar uppmättes den hårdaste vinden någonsin i Finland: 32,5 m/s medelvind under 10 minuter."

Från Wikipedia: "Åland drabbades väldigt hårt av stormen natten till onsdagen den 2 januari. På Bogskär i Kökar uppmättes den hårdaste vinden någonsin i Finland: 32,5 m/s medelvind under 10 minuter."
- Knightrider75
- Teslaägare
Hade tänkt mig något från Star Trek, alternativt Bukefalos (Alexander den stores häst), men istället blev det Tosla eftersom min fru kallar den det (Tobbes tesla => Tosla).
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Döpte min till "Serpent"
Men funderar fortfarande på något roligare namn, men kommer inte på något för stunden
Men funderar fortfarande på något roligare namn, men kommer inte på något för stunden
M3 LR AWD Midnight Silver