SuC Norrköping är därmed så bra så jag kan sluta lobba för Laxå. E20 är död för mig nu
Edit: Brutal medvind gör en hel del på förbrukningen
Moderator: Redaktion
Om det är på håret är det väl bättre att sakta ner lite än ta ett extra stopp?Remuz skrev:Alingsås - SuC Norrköping imorn... 285km, 94% batteri förbrukas säger ABRP med mina standardinställningar (285wh/km i 110/h och 10% moms). Feg-teslan säger att jag ska ladda i Ödeshög...
Funkar det direkt till Norrköping så kapar jag tiden ganska rejält eftersom det bara blir en laddning. Brukar ta E20 hem annars för att bara få ett stopp (Arboga).
6 grader och inte allt för mycket vind så det kommer vara fina förutsättningar.
285km med 100kWh X är väl enbart ett problem om du har 22" på vintern? Körde 300km utan problem med Teslas amerikanska skidhållare bakpå och snittade 315Wh/km i 120km/hRemuz skrev:Absolut bättre att slå av farten, men jag kom fram med 13% så det ska nog snömodd och motvind till om det ska misslyckas
Stackars brädor i saltat snömodd.NEO skrev:285km med 100kWh X är väl enbart ett problem om du har 22" på vintern? Körde 300km utan problem med Teslas amerikanska skidhållare bakpå och snittade 315Wh/km i 120km/hRemuz skrev:Absolut bättre att slå av farten, men jag kom fram med 13% så det ska nog snömodd och motvind till om det ska misslyckas
Brädorna är på enbart för att visa hur de sitter, har de såklart i sina vattentäta bagsWalker skrev:Stackars brädor i saltat snömodd.NEO skrev:285km med 100kWh X är väl enbart ett problem om du har 22" på vintern? Körde 300km utan problem med Teslas amerikanska skidhållare bakpå och snittade 315Wh/km i 120km/hRemuz skrev:Absolut bättre att slå av farten, men jag kom fram med 13% så det ska nog snömodd och motvind till om det ska misslyckas
Muppigt? Utan stopp i Södertälje hade du inte nått fram till Mantorp. Svårare än så är det inte._TonyV skrev:Varför planerar den rutt så muppingt?
En etron 50 vore skoj att ha och då vill jag inte köra såhär. stanna med 85% laddning för att ladda 8 minuter.
Btw. inte bara med denna bilen som den planerar in tidiga laddstopp.
Sedan är det inte alltid optimalt att lägga in lägre värden för procent vid ankomst. Pröva behålla 10%, då har man lite mer marginal, och algoritmen kan ge annorlunda resultat.taliz skrev:Muppigt? Utan stopp i Södertälje hade du inte nått fram till Mantorp. Svårare än så är det inte._TonyV skrev:Varför planerar den rutt så muppingt?
En etron 50 vore skoj att ha och då vill jag inte köra såhär. stanna med 85% laddning för att ladda 8 minuter.
Södertälje<>Mantorp(183km) råkar förövrigt vara nästan precis samma avstånd som Varberg<>Löddeköpinge(181km) som Björn Nyland körde igår på livestream med étron 50.
Han laddade till 99% och anlände med 4%. Så det är riktigt tight.
Ok den vill absolut ha Ionity då, tänkte att för att nå Mantorp kan man väl stå nån minut på 50Kw i Norrköping vilket känns som en bättre första sträcka.loftux skrev:Sedan är det inte alltid optimalt att lägga in lägre värden för procent vid ankomst. Pröva behålla 10%, då har man lite mer marginal, och algoritmen kan ge annorlunda resultat.taliz skrev:Muppigt? Utan stopp i Södertälje hade du inte nått fram till Mantorp. Svårare än så är det inte._TonyV skrev:Varför planerar den rutt så muppingt?
Södertälje<>Mantorp(183km) råkar förövrigt vara nästan precis samma avstånd som Varberg<>Löddeköpinge(181km) som Björn Nyland körde igår på livestream med étron 50.
Han laddade till 99% och anlände med 4%. Så det är riktigt tight.
Dessutom kan du gå in på kartan och klickar Ionity Norrköping som en waypoint, och Voila, det "muppiga" försvinner.