https://policierung.allianz-warranty.co ... s/salesNew
"As of 01.01.2020 Allianz Versicherungs AG is no longer offering the Tesla Extended Warranty Insurance product. If you are an existing policyholder, please note that your policy is still valid until the agreed expiration date and the Online Portal is still available for you to manage your policy. "
Efter mycket velande tänkte jag trycka på avtryckaren och beställa, men inga länkar funkade längre. Hittade ovan.
Så. Nu var valet lätt.
Var väl en dålig affär för Allianz. Mao en bra försäkring för de som hann teckna den
Går ej längre att teckna Allianz förlängd nybilsförsäkring.
Moderator: Redaktion
Re: Går ej längre att teckna Allianz förlängd nybilsförsäkri
Jag förnyade min i slutet på november, och det var då samma pris som tidigare, 9000 kr för ett år. Märkligt att inte första åtgärden att höja premien. Fast det kanske är samarbetet med Tesla som upphör, och kanske kommer något annat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Går ej längre att teckna Allianz förlängd nybilsförsäkri
Tippar på att Tesla tar lite för bra betalt och fakturerar hej vilt... det är ju inte billiga reparationer.
En ny MCU 2.0 (fick en utbytt på en ms ’15) kostar 28k ex moms och arbete. Till det tillkommer det även kablage och annat krimskrams.
Sedan tror jag många, jag är så i alla fall kan jag erkänna, försöker hitta småfel innan garantin går ut för att få en så fräsch bil som möjligt innan man måste börja pytsa. Det lär ju kosta en hel del det med.
Men väldans synd... jag planerade handla den försäkringen på nuvarande mx :/
En ny MCU 2.0 (fick en utbytt på en ms ’15) kostar 28k ex moms och arbete. Till det tillkommer det även kablage och annat krimskrams.
Sedan tror jag många, jag är så i alla fall kan jag erkänna, försöker hitta småfel innan garantin går ut för att få en så fräsch bil som möjligt innan man måste börja pytsa. Det lär ju kosta en hel del det med.
Men väldans synd... jag planerade handla den försäkringen på nuvarande mx :/