För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Om du kunde tanka direkt som du gör idag för 800 kr/tank, eller vänta i 20 minuter kö på den billiga pumpen där du kan få halv tank för 100 kr (värde 400kr!), vad hade du valt?
Om du kunde tanka direkt som du gör idag för 800 kr/tank, eller vänta i 20 minuter kö på den billiga pumpen där du kan få halv tank för 100 kr (värde 400kr!), vad hade du valt?
Den var faktiskt väldigt bra tankesituation, pratar direkt till folks girighet. Det enda problemet är att elbilar är så mycket dyrare. Dvs om man betalar 200 kkr mer för en bil så kommer man in på området med den långsammare men billigare pumpen. vad väljer man då?
När jag pratar med Energibolagen så säger dom att dom mest troligt inte kommer att byta ut stolpar mot snabbare.
Utan man bygger bara ut med fler snabbare stolpar.
Sen är det upp till kunden att välja.
För det beror ju på.
Åker jag i tjänsten och fakturerar kunden 1.500kr i timman, vill man ju vara så effektiv som möjligt.
Då vill jag ladda så fort som möjligt även om det är dyrt.
Har jag inte bråttom och ska ändå äta i 50 min.
Då kan jag lika gärna ladda långsammare.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Om du kunde tanka direkt som du gör idag för 800 kr/tank, eller vänta i 20 minuter kö på den billiga pumpen där du kan få halv tank för 100 kr (värde 400kr!), vad hade du valt?
Det var väl en av slutsatserna av Teslas batteribytarstation att folk hellre ladda gratis längre tid än att betala för snabbt batteribyte.
Sedan får jag inte ihop din beräkning av "värde 400kr!", en halv snabbtankning kostar väl 400kr men sedan betalar du 100kr för den långsamma varianten så värde av att långsamtanka borde väl bara vara 300kr?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
Nja, vardag är det inte för de flesta av oss. För de flesta är det samma sak som många som kör avgasbil; man kommer hem, packar ur bilen och stoppar i sladden.
Motorvärmare eller laddning, momentet är i stort sett detsamma. Ja förutom att laddluckan oftast sitter mera ergonomiskt till jämfört mot vad kontakten för motorvärmaren oftast sitter.
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
Nja, vardag är det inte för de flesta av oss. För de flesta är det samma sak som många som kör avgasbil; man kommer hem, packar ur bilen och stoppar i sladden.
Motorvärmare eller laddning, momentet är i stort sett detsamma. Ja förutom att laddluckan oftast sitter mera ergonomiskt till jämfört mot vad kontakten för motorvärmaren oftast sitter.
Du missar att när man jämför med en avgasbil så är det alltid 20 grader ute och bilen är fulltankad medans när elbilisten kommer hem är det alltid minus 20 grader, batteriet är tomt och det finns inget eluttag där bilen parkeras
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
Nja, vardag är det inte för de flesta av oss. För de flesta är det samma sak som många som kör avgasbil; man kommer hem, packar ur bilen och stoppar i sladden.
Motorvärmare eller laddning, momentet är i stort sett detsamma. Ja förutom att laddluckan oftast sitter mera ergonomiskt till jämfört mot vad kontakten för motorvärmaren oftast sitter.
Varför ska elbilens tillkortakommanden lasta fossilbilen, är det inte bättre att elbilen kan motivera väntetiden med egna fördelar?
Så länge den inte kan stå på egna ben så är det svårt att motivera att tekniken är mogen.
Men bor man 4 mil ute i skogen från Mensträsk.
Har man i samhällskontraktet rätt till el, 100mbit Internet och möjlighet till att snabbladda sin elbil?
Eller ska man tvingas flytta?
För nu när fossilbilsförsäljningen minskar, då minskar fossilbränsle försäljningen, och då dör mackarna i glesbygd som flugor och folk tvingas flytta.
Eller ska man anse att det är rimligt att måsta köra 20 mil tor för att tanka bilen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför regeringen nu tankning hemma på natten, 100 kr för full tank.
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför nu regeringen en 1-2 timmars fördröjning vid tankning på en bensinstation
från 1 april 2020.
När du tankar så startas en klocka som gör att bensinpumpen inte startar förrän 1-2 timmar har gått!
Och för att få samma mysiga köbildningssystem som för elbilister, så får varje mack bara ha en bensinpump!
Vilket ramaskri det skulle bli om detta skulle införas!
Men för elbilister är detta vardag!
Ska det vara så?
För att fossilbilar ska få känna solidaritet med elbilister inför regeringen nu tankning hemma på natten, 100 kr för full tank.
Den var bra. Hade inte sett den förut. Tack!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
På sjukhuset reflekterade jag över att droppet jag fick rann in fortare än vad en Leaf laddar på AC. Alltså en reservdunk på 5liter som skall in i min V70 via en droppställning hade gått fortare än att ladda motsvarande mil med en "elbil"(Leaf) på semisnabb laddstople.
Detta när Green charge sydost var som värst med att lobba in semisnabba laddstolpar.
Om du kunde tanka direkt som du gör idag för 800 kr/tank, eller vänta i 20 minuter kö på den billiga pumpen där du kan få halv tank för 100 kr (värde 400kr!), vad hade du valt?
Tesla har ju i princip gjort detta för några år sedan när de lanserade battery swap. Man kunde inom några få minuter få sitt tomma batteri bytt till ett fulladdat sådant. Alla Model S skulle tekniskt vara kapabla till att byta batteri på det viset. Priset skulle ligga i parität med en tank bensin. Det fanns en provanläggning för detta, men folk avstod eftersom SuC var gratis. Projektet ställdes in.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Sedan får jag inte ihop din beräkning av "värde 400kr!", en halv snabbtankning kostar väl 400kr men sedan betalar du 100kr för den långsamma varianten så värde av att långsamtanka borde väl bara vara 300kr?
Du betalar 100kr, din rabatt är 300kr, totala värdet är 400kr.