Lösning på räckviddsångest?
Moderator: Redaktion
Lösning på räckviddsångest?
En österrikisk firma bygger om Model 3 till hybridbil, löser ett problem som jag trodde inte fanns:
https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... on-obrist/
Elbilist sedan 2014
Re: Lösning på räckviddsångest?
Jodå problemet finns.
viewtopic.php?f=27&t=19594
Bmw i3 med Rex har redan lösningen. Liten bensingenerator om det är svårt att hitta laddplats, t ex när många reser eller i norra Sverige. För dem som tycker att det måste fungera. Ubercool
(Men ok, Teslaägarna verkar inte ha något problem att snabbladda, (halva laddhastigheten?) aldrig upptagna snabbladdare.)
Bmw i3 med Rex har redan lösningen. Liten bensingenerator om det är svårt att hitta laddplats, t ex när många reser eller i norra Sverige. För dem som tycker att det måste fungera. Ubercool

(Men ok, Teslaägarna verkar inte ha något problem att snabbladda, (halva laddhastigheten?) aldrig upptagna snabbladdare.)
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Är du frisk?Swede1 skrev:Jodå problemet finns.
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Det är ju just det som är grejen med Tesla. Höga laddeffekter och fungerande laddare och inga krångliga betallösningar. Vi må klaga men jag skulle inte ge mig ut på lång resor med en bil som förlitar sig på de andra leverantörerna.Swede1 skrev:(Men ok, Teslaägarna verkar inte ha något problem att snabbladda, (halva laddhastigheten?) aldrig upptagna snabbladdare.)
Finns ingen som helst anledning att släpa runt på en avgasgenerator.
Instämmer. Nu när jag varit på skidsemester med familjen kan jag konstatera att det inte är något jag velat göra med någon annan bil än Tesla.
SuC funkar grymt bra, det finns alltid plats och man slipper trängas med andra elbilister. Efter långresa med familjen inser man hur bra det är.
Hur VW m.fl. ska klara detta med Ionity är en gåta för mig...
Tesla kommer vara ledande många år framöver.
SuC funkar grymt bra, det finns alltid plats och man slipper trängas med andra elbilister. Efter långresa med familjen inser man hur bra det är.
Hur VW m.fl. ska klara detta med Ionity är en gåta för mig...
Tesla kommer vara ledande många år framöver.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Håller med, det vore ju bra om det fanns någon riktig konkurrens, men ”dom andra” känns ju helt enkelt inte helt seriösa när det kommer till elbilar, av förklarliga skäl. Tyvärr verkar flera tillverkare tom gå åt fel håll, märkliga uttalanden från Nissan, Honda etc de senaste veckorna gör att iaf jag blir väldigt tveksam till deras förmåga att överleva omställningen.pefreli skrev:Tesla kommer vara ledande många år framöver.
Vad gäller långresor så går det förstås idag att ta sig fram i princip överallt med de flesta elbilar på marknaden. Det finns dock bara ett märke där det är bekymmersfritt, detta kommer att vara sant under flera år, och utgör en gigantisk fördel för Tesla, större än vad de flesta inser. Vi har kört Tesla i snart tre år, >10000 mil över hela Europa.
Jag skulle själv säkert kunnat göra samma sak med ett annat märke eftersom jag är motiverad och intresserad. Ingen annan i min närhet skulle dock ha tålamod med att fixa abonnemang, planera laddstopp, etc. Hade inte Tesla funnits så skulle dom ha fortsatt med fossilbilar i många år till.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Fisker Karma har väl samma lösning så inte bara BMW.Swede1 skrev:Jodå problemet finns.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Så dom tycker Model 3 är för dyr (Ok) med för dålig räckvidd (???) så man gör en krånglig och dyr konvertering, sabbar räckvidden, för att köra på ett dyrt och förlegat bränsle. ¿Que?
Den som kom på det här lär varit mer hög än Elon@420.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jo, detta är nog något av det dummaste jag settTeslaspolen skrev:Så dom tycker Model 3 är för dyr (Ok) med för dålig räckvidd (???) så man gör en krånglig och dyr konvertering, sabbar räckvidden, för att köra på ett dyrt och förlegat bränsle. ¿Que?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Bättre att behandla sjukdomen, räckviddsångest, med medicin.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
SuperCharger!Tellus skrev:Bättre att behandla sjukdomen, räckviddsångest, med medicin.
Med 50 kWh batteriet kvar så hade den inte varit så dum. Har ju motsvarande på vår i3:a. Är en helt ok livlina att ha.Klintan skrev:En österrikisk firma bygger om Model 3 till hybridbil, löser ett problem som jag trodde inte fanns: