Youtube reklam från Holland

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bondarp
Teslaägare

Youtube reklam från Holland

Inlägg av Bondarp »

Hämtade min modell 3 20 dec, så är ny på Tesla, när jag använder Youtube får jag reklam från Holland, och kan inte spela upp Bilar med sladd i tunein jag får inläsnings fel. Jag antar det är regions fel på sim inställningarna. Jag lyckas inte logga in i premium Youtube den verkar inte acceptera webbläsaren. Bokade tid i appen för service men det borde väl gå lösa på distans.
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Re: Youtube reklam från Holland

Inlägg av Bodes_dad »

Hade liknande strul med min S i början, uppdatering hjälpte. Men supporten går väl inte att nå per telefon längre (kan ha fel där).
kallekula

Inlägg av kallekula »

Byt location i Youtube-appens inställningar till Sverige. Funkar likadant på datorn.
Användarvisningsbild
Spfere
Teslaägare

Inlägg av Spfere »

Hade samma problem, googlade lösning på det, och hittade en lustig work around för att logga in, starta webappen istället, och gå till en sida som använder google som alternativt login,
logga in med ditt google account på den sida i webbläsaren, så är du sen inloggad automatiskt i youtube också. (låter skumt, men verkar inte som att youtube i teslan är en app utan bara webbläsaren också i en snabblänk.
De föreslog plex.tv

Problemet jag fick var "not a secure browser" så loopade det bara.

(tråd jag hittade lösning i https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 623/page-2 )
M3 LR AWD Midnight Silver
Användarvisningsbild
Bondarp
Teslaägare

Inlägg av Bondarp »

Testade att gå in på svtplay.se i webbläsaren men det mesta var spärrat då dom tycker att jag inte befinner mig i Sverige, hur ser det ut er andra.
tesl.jpg
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Du kan prova att gå in på https://whatismyipaddress.com/ och se vad den säger om dig.

Men jag har sett det här felet förut, ibland verkar bilarna få för sig att de befinner sig i Nederländerna, alternativt Kalifornien.
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare

Inlägg av Idesta »

Det svar jag fick från Tesla Segeltorp var att de kan ändra IP adressen till en svensk men att det sker manuellt från Holland (när de har tid, det är bra väder och de känner för att hjälpa till...)
Skriv svar