Buggigt musikinterface
Moderator: Redaktion
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Buggigt musikinterface
Jag har länge saknat funktionalitet i musikinterfacet (Spotify podcaststöd, köa låtar, skapa spelistor etc).
Men det är ändå inget som stör så mycket, vad som däremot håller på att göra mig och min OCD gällande icke fungerande teknik galen är hur buggigt
musikinterfacet är.
-i vissa sammanhang går det ej att trycka på senast spelande låtar/album, oftast efter uppkopplingsproblem.
-"loading error"
-"evigt snurrande"
-tappad uppkoppling
-"tappade spår", t.ex. då man klivit ur vid postlådan och sätter sig i igen, då skärmen stängts av typ 15 sek.
musiken är "borttappad", det visas endast play och pausknappar men inget går att trycka på.
Något av ovanstående drabbar mig utan att överdriva vid VARJE körning.
Nån annan som har dessa problem så pass ofta?
Men det är ändå inget som stör så mycket, vad som däremot håller på att göra mig och min OCD gällande icke fungerande teknik galen är hur buggigt
musikinterfacet är.
-i vissa sammanhang går det ej att trycka på senast spelande låtar/album, oftast efter uppkopplingsproblem.
-"loading error"
-"evigt snurrande"
-tappad uppkoppling
-"tappade spår", t.ex. då man klivit ur vid postlådan och sätter sig i igen, då skärmen stängts av typ 15 sek.
musiken är "borttappad", det visas endast play och pausknappar men inget går att trycka på.
Något av ovanstående drabbar mig utan att överdriva vid VARJE körning.
Nån annan som har dessa problem så pass ofta?
Re: Buggigt musikinterface
JA. Min LTE har nog en upptid på under 50% Det är avancerat det här med Spotify över LTE, NOT
Nån gång när de stört mig har jag kopplat upp mobilen och kört Spotify via bt istället.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Inte varje gång, men det händer,
Fann att komma runt det eviga snurrandet så starta radion och sen gå tillbaka till Spotify lösde det problemet för mig då det uppstått.
De andra problemen.. ja de är som de är,
Fast jovisst stör dit mig lite att den inte bara startar spela musik där jag slutade, sen hatar jag spotify hur deras app fungerar att den hela tiden bootar kontrol från min telefon så fort spotify spelas någonstans där mitt konto är inloggat.
Yes spotify I know fudge off already!
Fann att komma runt det eviga snurrandet så starta radion och sen gå tillbaka till Spotify lösde det problemet för mig då det uppstått.
Fast jovisst stör dit mig lite att den inte bara startar spela musik där jag slutade, sen hatar jag spotify hur deras app fungerar att den hela tiden bootar kontrol från min telefon så fort spotify spelas någonstans där mitt konto är inloggat.
M3 LR AWD Midnight Silver
Jag har givit upp tanken på att Tesla ska få till Spotify i bilen och kör bara via Bluetooth. Rena lotteriet om man ska få upp sin musik eller om det bara snurrar.
Förlåt, det heter visst fortfarande Spötify.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- nicklasandersson
- Teslaägare
Spännande. Jag har en MS med MCU1 och kör enbart Spotify i bilen och det fungerar klanderfritt. Ok, jag kan sakna poddar och listhanteringen men att söka, spela upp och spela färdiga listor fungerar klanderfritt faktiskt. Uppkoppling mot mobilen sker när vi vill köra vissa poddar eller talböcker.
Verkar skilja en del?
Verkar skilja en del?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
- nicklasandersson
- Teslaägare
Notera att det inte är för att gnugga in att det inte fungerar. Kan det bero mer på hårdvaran?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Jepp, brukar testa tricket att växla till FM-radio, fungerar ibland men oftast inteSpfere skrev:Inte varje gång, men det händer,

- Vulgarsonic
- Teslaägare
ja tyvärr, jag kämpar på ännu men det är otroligt störande hur illa det fungerar.themax skrev:Jag har givit upp tanken på att Tesla ska få till Spotify i bilen och kör bara via Bluetooth. Rena lotteriet om man ska få upp sin musik eller om det bara snurrar.
Spötify ja, intressant att de tyckte att det var DET musikinterfacet behövde.
Kan ju tycka att namnet det var det sista man borde koncentrerat sig på.
Men det är klart, att stabilisera existerande funktioner
ger inte så mycket retweets och hype (om man inte kallar det nåt coolt som "deep rain" förstås).
Jag tycker att det har blivit mycket mindre "snurrande" sedan uppdateringen till v10. Innan så fick man rätt ofta växla mellan caraoke/tunein för att få igång spotify.
Men nu är det väldigt sällan. Kör i princip bara med spotify genom bilen. Ang brist på funktioner i övrigt så håller jag med, där kan det göras en insats.
Har märkt att det är lite känsligt när man kör hemifrån och den växlar från Wifi till LTE. Då finns det en större risk att den inte kommer igång som den ska, men det känns ganska naturligt iomed växlingen mellan de 2. Det kan hända med mobilen också ibland.
Men nu är det väldigt sällan. Kör i princip bara med spotify genom bilen. Ang brist på funktioner i övrigt så håller jag med, där kan det göras en insats.
Har märkt att det är lite känsligt när man kör hemifrån och den växlar från Wifi till LTE. Då finns det en större risk att den inte kommer igång som den ska, men det känns ganska naturligt iomed växlingen mellan de 2. Det kan hända med mobilen också ibland.
För mig funkar det bra om man öppnar Spotify (och inte kommer längre än typ listorna) så slår man över till telefon eller radio och sen tillbaka till Spotify så funkar det bra. Givetvis inte optimalt men ändå dugligt.