Inget att se här. Cirkulera...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Verdi

Inget att se här. Cirkulera...

Inlägg av Verdi »

Bokade in en tid på SC för att mina strålkastare börjat gulna (den där LED-slingan) och för att inredningen knarrar på ett generande sätt.

Ska in på måndag. Nu fick jag detta SMS.
Dear Tesla owner,
Confirming your upcoming appointment at Tesla Stockholm-Kanalvagen. In order for us to provide you with the best possible service experience, it is of the utmost importance that you arrive precisely on time. Your repair unfortunately does not qualify for alternative transport during this Service visit. Concerns are going to be reviewed with one of our advisors and final price estimate will be sent to you for approval before proceeding with the repairs - please be available for confirmation. I need to mention that the left headlight is not available at this point in our location, but we have placed an urgent order and will reach out when arrives. We truly appreciate your cooperation. We expect the vehicle to roll in clean for the appointment if that's possible. Please keep in mind that Tesla is not responsible for any items left inside of the car.
Looking forward to welcome you in our Service Center,
Best Regards,
Tesla Team
Så, jag får betala nya strålkastare själv, de har inte alla grejer hemma och jag får ingen lånebil?

Ok... Jag trodde att jag hade nybilsgaranti? WTF?
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TeslaM3
Teslaägare

Re: Gula strålkastare går inte på garantin tydligen...

Inlägg av TeslaM3 »

Verdi skrev:
Bokade in en tid på SC för att mina strålkastare börjat gulna (den där LED-slingan) och för att inredningen knarrar på ett generande sätt.

Ska in på måndag. Nu fick jag detta SMS.
Dear Tesla owner,
Confirming your upcoming appointment at Tesla Stockholm-Kanalvagen. In order for us to provide you with the best possible service experience, it is of the utmost importance that you arrive precisely on time. Your repair unfortunately does not qualify for alternative transport during this Service visit. Concerns are going to be reviewed with one of our advisors and final price estimate will be sent to you for approval before proceeding with the repairs - please be available for confirmation. I need to mention that the left headlight is not available at this point in our location, but we have placed an urgent order and will reach out when arrives. We truly appreciate your cooperation. We expect the vehicle to roll in clean for the appointment if that's possible. Please keep in mind that Tesla is not responsible for any items left inside of the car.
Looking forward to welcome you in our Service Center,
Best Regards,
Tesla Team
Så, jag får betala nya strålkastare själv, de har inte alla grejer hemma och jag får ingen lånebil?

Ok... Jag trodde att jag hade nybilsgaranti? WTF?
Tolkar det som om de vill göra en undersökning om det är ett garantiärende innan de börjar. Dvs är ngt som är på garanti skall det vara gratis.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Det är bara att gråta ut i sociala medier om de försöker något.
Har du många följare kan de går vägen, annars är det bara att betala och tänka på något annat.
Verdi

Inlägg av Verdi »

TeslaM3 skrev:

Tolkar det som om de vill göra en undersökning om det är ett garantiärende innan de börjar. Dvs är ngt som är på garanti skall det vara gratis.

Kan stämma. Fick svar på mitt sms tillbaka om att det var ett standardmeddelande. Svarade igen och skrev att jag åker inte in två ggr för att byta en lykta i taget utan vill vänta tills de fått in även den vänstra.

Har lite dåligt samvete för att jag bokade en tid för såna här icke-stoppande fel. Jag kan ju köra med bilen utan problem ändå. Det gula på lyktorna är bara ett estetiskt fel och lite knarr dör man inte av heller. Fast å andra sidan kostade bilen 1,2 miljoner. Då vill jag att allt ska vara perfekt.
Användarvisningsbild
TeslaM3
Teslaägare

Inlägg av TeslaM3 »

Verdi skrev:
TeslaM3 skrev:

Kan stämma. Fick svar på mitt sms tillbaka om att det var ett standardmeddelande. Svarade igen och skrev att jag åker inte in två ggr för att byta en lykta i taget utan vill vänta tills de fått in även den vänstra.

Har lite dåligt samvete för att jag bokade en tid för såna här icke-stoppande fel. Jag kan ju köra med bilen utan problem ändå. Det gula på lyktorna är bara ett estetiskt fel och lite knarr dör man inte av heller. Fast å andra sidan kostade bilen 1,2 miljoner. Då vill jag att allt ska vara perfekt.
Håller med om att det ska vara perfekt på en ny bil! Har också fixat lite småsaker bara som ngn gummilist som satt lite dåligt.
Verdi

Inlägg av Verdi »

TeslaM3 skrev:
Verdi skrev:
TeslaM3 skrev:

Håller med om att det ska vara perfekt på en ny bil! Har också fixat lite småsaker bara som ngn gummilist som satt lite dåligt.

Fick svar igen. Den vänstra strålkastaren skulle ha kommit den 5 januari. Nu kan de inte se exakt när den kommer. Den _kanske_ kommer på måndag. De erbjuder inte lånebil eftersom den förväntade verkstadstiden är under 4 timmar.

Allt låter ändå hyfsat rimligt när jag fått förklaringar. Var väl lite snabb på avtryckaren när jag skapade den här tråden. :oops: Dock har jag bett om en ny tid så jag inte riskerar att behöva åka dit två ggr.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Det där med att man inte får lånebil för smågrejer är dock nytt, men det är exakt samma som dom sa till mig. Nu hade dom verktyget till gula skärmen hemma så det blev en heldag och då fick jag lånebil, men jag skulle inte fått det för de smågrejor som skulle fixas annars (vindrutetorkare, lås till frunk och något mer jag inte ens minns nu)
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Kanske ändra titeln på tråden?
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Inget att se här. Cirkulera...

Inlägg av slugger75 »

Låter helt otroligt bra att du kan ha en tvåvägskommunikation med dem iaf...
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Verdi

Inlägg av Verdi »

slugger75 skrev:

Ja, de svarade faktiskt på sms:en. Funkar!

Nu bokade jag om till 9 mars. Då borde de ha fått hem allt.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Snygg rubrik nu iaf ;) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Bjelke skrev:
Snygg rubrik nu iaf ;) :lol:
Ja nu bara måste man ju klicka in och läsa! :D
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Verdi skrev:
slugger75 skrev:

Ja, de svarade faktiskt på sms:en. Funkar!

Nu bokade jag om till 9 mars. Då borde de ha fått hem allt.
Vad är det för nummer som gäller nu?
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Verdi skrev:
TeslaM3 skrev:

Tycker inte det är något att ha dåligt samvete för. Hämtade ut min i augusti och den har varit inne två gånger redan för brusljud från förarsidan. Fortfarande inte fixat helt så har ny tid i februari igen...inget man dör av, men det är j**ligt irriterande att leva med när man, precis som du säger, betalat en väldans massa pengar för sin bil, och att den i princip är ny.
Skriv svar