Delivery Experience Specialist?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Delivery Experience Specialist?

Inlägg av BigDaddyT »

Ungefär när blir man kontaktad av en Delivery Experience Specialist, är det när det börjar närma sig leverans?
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av kangru »

Min ringde mig ganska så snart efter beställningen. Har du fått något mail ifrån hen ännu eller är det helt tyst? Vad är status på din my.tesla sida?
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av BigDaddyT »

Nu har det ju inte gått mer än 1½ vecka sedan jag bekräftade min beställning men jag fick lite intrycket av att de skulle ringa direkt efter att man bekräftat.
"Order bekräftad
Din Model S står nu i produktionskö i vår fabrik i Fremont, Kalifornien."
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av matbl »

Det kan väl variera. Men förmodligen inte förrän bilen åtminstonde är på väg över atlanten. I vissa fall ännu senare.
Men det spelar ingen roll, de kan inte säga eller göra något som påverkar något alls förrän det närmar sig leverans.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9404
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av bylund »

Mig ringde en av säljarna i Täby upp när ordern var lagd, men det dröjde innan någon leveransupplevelsespecialist hörde av sig. Kanske första samtalet ska komma från den som givit referral nu :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av BigDaddyT »

Jag hade säljaren i luren medans jag lade ordern :-)
Jag är mest intresserad av att få priser på tillbehör samt beställa dessa då jag hör att det är lång leveranstid även på dem.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av matbl »

BigDaddyT skrev:
Jag hade säljaren i luren medans jag lade ordern :-)
Jag är mest intresserad av att få priser på tillbehör samt beställa dessa då jag hör att det är lång leveranstid även på dem.
Ring upp servicecentret (vet inte om du tänker hämta i stockholm eller göteborg), fråga och beställ och be att få tillsammans med bilen. Borde väl inte vara något problem att göra redan nu så länge ordern är bekräftad och låst.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3636
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av Martinen »

En säljare mailade mig redan dagen efter jag bekräftat, och la en kopia till delivery experience specialist.
Tror Jag fick svar av honom efter några dagar.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av Surfaren »

Min DS rinde ganska tidigt, men det var delvis för att diskutera upplägget med leasingen. Annars brukar han höra av sig lite längre fram sa han. Han har också via mail bekräftat att dom har väldigt mycket att göra inför kvartalssluten.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av BigDaddyT »

Jag ger det någon dag till, vill också stämma av lite grejer kring leasing. Kan ju vara att jag bekräftade min beställning 3 min efter att jag lade den och att Delivery Experience Specialisten får en ping två veckor efter beställningen är lagd för då vet man att ordern är bekräftat oavsett om man gjort det innan.
Hur som helst är det ju ingen brådska, tiden finns ju tyvärr :-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
thompap
Teslaägare
Inlägg: 176
Blev medlem: 21 sep 2015 17:00
Ort: Värmdö

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av thompap »

Jag la en beställning förra måndagen och blev uppringd samt mailad av SC (Sthlm) på tisdagen förra veckan. Jag hade innan mailat "säljaren" och sagt att jag gjort och bekräftat en beställning, men om du hade honom i luren är det ju samma sak.
Det är ju som sagt ingen brådska, men jag hade också lite frågor. Bl.a om vinterdäck. Hur har du och övriga i samma situation tänkt där? Om man beställer däck från Tesla är det inget problem, men är det det man vill?
Hoppas på att dec/jan håller nu för oss!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla M3 AWD
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 475
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av Haglund »

Tog nästan 4 veckor för min del. Det var dock tidigare än jag hade förväntat mig. Delivery Specialist låter som någon som mest har att göra med när bilen har kommit och dit är det ju fortfarande långt. :D
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av BigDaddyT »

Jag tog med vinterhjul i beställningen eftersom det blev lägre månadskostnad för mig än om företaget skulle köpa dem efteråt. Även om man eventuellt skulle kunna dra av hela momsen och kanske köpa billigare fälgar och däck, så blir det en högre kostnad per månad för mig eftersom jag bara betalar halva hjulen i leasingen. Jag är även en fan av att köra allt enligt tillverkarens rekommendationer, då blir det lättare att skylla fel på dem.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7265
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Delivery Experience Specialist?

Inlägg av danni »

Martinen skrev:
En säljare mailade mig redan dagen efter jag bekräftat, och la en kopia till delivery experience specialist.
Tror Jag fick svar av honom efter några dagar.
Precis så var det för mig också - fick mail från en säljare dagen efter med DS i kopia.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar