Fick ett pris på Hyundai IONIQ Electric ComfortEco med listpris på 371.900kr i slutet av 2016.
Fick 10% i rabatt, så nettopriset var 334.719kr.
Då fick man 40.000kr i stöd, vilket senare höjdes till 60.000kr.
Den billigaste
Hyundai IONIQ Electric 28 kWh Single Speed 12
Datum i trafik
2016-11-23
pris 269.500 kr
https://www.blocket.se/annons/uppsala/h ... 2/87403818
9,3% i värdeminskning!
Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Moderator: Redaktion
Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Ganska felaktigt dock dra slutsatser så.......den som kört denna bilen dessa år och bil fick ju knappast detta priset i inbytespris.
Men ja, jag tror med den har ett hyfsat andrahandsvärde kontra motsvarande fossilmodell från samma märke.
Men ja, jag tror med den har ett hyfsat andrahandsvärde kontra motsvarande fossilmodell från samma märke.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
-
- Inlägg: 361
- Blev medlem: 10 apr 2019 08:35
Re: Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Har märkt lite samma sak. Ioniq finns med på listan över intressanta alternativ när jag byter bil nästa gång, men då gäller det nog att priserna kommer ner lite snabbare. Av någon orsak håller Ioniqen värdet betydligt bättre än Leaf (åtminstone de första åren). Sen finns det förstås en del prutmån i blocket-priserna men i alla fall...
Nissan Leaf 2014
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Billigaste Leaf 40 kWh på blocket idag tangerar nypriset på 280k efter 40k stödet. Kia e-niro har sålts ca 100k över nypriset på KVD. Hitintills har det varit hysteriskt bra att kunnat köpa elbil trots att dom varit tillsynes dyra med medioker prestanda.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Bra andrahandsvärde på Hyundai IONIQ
Försökte länge köpa en begagnad IONIQ. Lägsta priset jag hittade var 244 000:- Men ofta låg billigaste på 259 000:-. Försökte på många många annonser att pruta ner priset lite men det gick verkligen inte. Så istället för 2017 års modell med 4-8 000 mil. Köpte jag en helt ny 2019 års modell till kampanjpris för 285 000:-. Skulle tro att det var ett vettigt val med hänsyn till framtida andrahandsvärde.
Även Nissan Leaf håller otroligt bra. För två år sedan fanns det ju flertalet gånger 2011- och 2012-års modeller för 94 000:-, 99 000:- och strax över 100 000. Och de låg ute ganska länge. Därefter har lägstapriser oftast legat över 120 000:-.
Även Nissan Leaf håller otroligt bra. För två år sedan fanns det ju flertalet gånger 2011- och 2012-års modeller för 94 000:-, 99 000:- och strax över 100 000. Och de låg ute ganska länge. Därefter har lägstapriser oftast legat över 120 000:-.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)